افشای تصاویر نسل جدید رنو توئینگو
تنها تغییرات جزئی مانند دستگیرههای در معمولی، قالپاقها، چراغهای LED با گرافیک کمی متفاوت و سپرهای کاربردیتر با محافظهای پلاستیکی، آن را از نسخهٔ کانسپت متمایز میکند. چهرهٔ قورباغهای و دوستداشتنی، چراغهای گرد جلو و نمای گرد عقب، همگی ادای احترامی مستقیم به نسل اول توئینگو در سال ۱۹۹۲ هستند که حالا در یک بدنهٔ بزرگتر و کاربردیتر پنجدر عرضه میشوند. این زبان طراحی، روح کلاسیک خودرو را در کالبدی مدرن زنده نگه داشته است.
در داخل کابین، شخصیت کلی مدل مفهومی حفظ شده اما برای کاهش هزینههای تولید، از مواد سادهتری استفاده شده است. پلاستیکهای خشک جایگزین سطوح گرانقیمت مدل مفهومی شدهاند و صندلیها روکش پارچهای معمولی دارند. روی داشبورد، یک نمایشگر اطلاعات-سرگرمی شناور در بالای صفحه آمپر دیجیتال کوچکتر قرار گرفته که به نظر میرسد از محصولات داچیا به عاریت گرفته شده باشد. خوشبختانه، رنو کنترلرهای فیزیکی سیستم تهویه را هم روی کنسول مرکزی و هم روی فرمان حفظ کرده است.
برخلاف نسلهای گذشته، نسل چهارم توئینگو صرفاً با قوای محرکهٔ برقی عرضه خواهد شد. این خودرو روی پلتفرم AmpR Small گروه رنو (که پیشتر با نام CMF-BEV شناخته میشد) ساخته شده یعنی همان پلتفرمی که در رنو ۵، رنو ۴ و نیسان میکرا جدید نیز به اکار رفته است. هرچند مشخصات فنی دقیق هنوز اعلام نشده اما انتظار میرود توئینگو جدید به یک موتور برقی و یک باتری کوچک از نوع لیتیوم آهن فسفات مجهز باشد. رنو با این محصول، بخش خودروهای برقی اقتصادی اروپا را هدف گرفته و رقبایی چون داچیا اسپرینگ، لیپموتور T03 و همچنین مدلهای آینده فولکسواگن و نیسان را به چالش خواهد کشید. مدیرعامل وقت رنو، لوکا دی مئو در سال ۲۰۲۳ وعده داده بود که قیمت پایهٔ توئینگو جدید کمتر از ۲۰ هزار یورو خواهد بود.