نبرد خانوادگی پورشه
دلیل برتری نسبی مدل RS، پیشرانهٔ قدرتمندتر آن است. این خودرو به یک موتور ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی مجهز شده که قادر به تولید ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۴۶۵ نیوتن متر گشتاور است. در مقابل، دو مدل دیگر یعنی GT3 استاندارد و GT3 تورینگ، از همین موتور با تنظیماتی متفاوت بهره میبرند که خروجی آن اندکی کمتر و برابر با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور است. این اختلاف ناچیز ۰.۳ ثانیهای در پیست، سؤالی مهمی را مطرح میکند که آیا پرداخت حدود ۱۹ هزار دلار بیشتر برای مدل RS منطقی است؟ البته باید توجه داشت که 911 GT3 RS تواناییهای واقعی خود را در پیستهای پیچدرپیچ نشان میدهد.
درنتیجه، برای کسانی که به دنبال نهایت سرعت و شتاب خط مستقیم در خانواده ۹۱۱ هستند، گزینهٔ بهتری بنام ۹۱۱ توربو S وجود دارد. این هیولای مهندسی با پیشرانه ترکیبی خود، ۷۱۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و مسافت ۴۰۰ متر را تنها در ۱۰.۳ ثانیه طی میکند. چنین پرفورمنسی در حالی ارائه میشود که توربو S حدود ۱۲ هزار دلار از 911 GT3 RS ارزانتر است هرچند که در پیست بسیار با آن فاصله دارد.