معرفی هوندا کانسپت EV اوتلاینر 2026
در دل این مفهومی، دو موتورمحرک درون چرخ یا بهاصطلاح اینویل (in-Wheel) بهکار گرفته شدهاند تا طراحان بتوانند با بهرهوری از المانهای بصری پیچیدهتر، به فرم دلخواه خود دست پیدا کنند. هوندا میگوید این انتخاب به دلیل امکان استفاده از آزادی بیشتر در طراحی و ترکیب اجزا بهدست آمد و محصول نهایی را به سبک بصری ماژولار نزدیکتر کرد. به این ترتیب EV اوتلاینر کانسپت با فرمانی بلند، صندلی راحت و ارگونومی نزدیک به موتورسیکلت کرایزر میتواند نمایندهای از مسیر ترکیبی میان سواریهای شهری و کروزرها باشد.
هوندا پیش از این نیز با کانسپتی به نام EV فان کانسپت وارد این حوزه شده بود که بعدها به مدل تولیدی WN7 تمام برقی تبدیل شد. اکنون این طرح تازه میتواند نمایندهای از ادامه همان راه باشد که با نگاهی بلندپروازانه به 10 سال آینده چشم دوخته است.
مدل مفهومی EV اوتلاینر در مقایسه با داشبوردهای امروزی موتورسیکلتها نمایشگر وسیعتری دارد تا اطلاعات را به شکل شفافتری به راننده منتقل کند. هوندا تاکید کرده که این طرح، چیزی فراتر از یک طراحی آیندهنگرانه است؛ تفسیری نو از موتورسیکلت برقی که با رویکردی متفاوت نسبت به گذشته؛ هر چند که این دسته از عبارات بیشتر شبیه تبلیغات هستند اما این برند ژاپنی نشان داده که در پوشاندن جامه عمل به گفتههایش توانایی بالایی دارد.
طراحی سبک و باریک بدنه در کنار موتورهای درون چرخ، خطوط ساده و مینیمال به همراه ارتفاع مناسب از سطح زمین، همه دست به دست هم دادهاند تا ظاهری مدرن اما نه بیارتباط با سنتهای موتورسیکلتسازی شکل بگیرد. اگرچه هنوز اطلاعات فنی کامل و زمان عرضه آن به بازار مشخص نشده، اما معرفی EV اوتلاینر کانسپت بهروشنی نشان میدهد هوندا چگونه میخواهد در دهههای آینده در دنیای موتورسیکلت برقی پیشگام باشد.
جدول مشخصات فنی (کانسپت EV اوتلاینر)
|
ویژگی |
جزئیات |
|---|---|
|
موتور |
موتورهای درونچرخ در جلو و عقب |
|
طراحی بدنه |
فرم مینیمال و پویا |
|
حالت نشستن |
ارگونومیک، شبیه به کرایزر با فرمان بلند |
|
نمایشگر |
نمایشگر گستردهتر از داشبوردهای معمول |
|
کاربرد مورد انتظار |
ترکیبی از سواری شهری و کروزر برونشهری |
|
وضعیت عرضه |
هنوز در فاز مفهومی، احتمال ورود دهه ۲۰۳۰ |