 
                چگونه تغییر در طراحی فروشگاه فروشتان را افزایش میدهد؟
هیچ یک،طراحی بصری، جذاب و کاربردی قدرتمندترین روش برای برجستهشدن یک کسبوکار در میان رقابتها بوده و رضایت مشتری را بالا میبرد. در اینجا به شما می گویم که چرا سه نوع طراحی داخلی، طراحی بازاریابی و طراحی مد برای موفقیت یک کسبوکار امری حیاتی هستند. من با طراحی مجدد فروشگاه دوربین عکاسی خود توانستم رشد چشمگیری در فروش خود ایجاد کنم.
طراحی داخلی
سالها پیش اکثر فروشگاههای دوربین عکاسی، کوچک و باریک بودند که شباهت بسیاری به فروشگاههای سختافزار داشتند. من در آن زمان تصمیم گرفتم به منظور رقابت تغییری در ظاهر فروشگاه خود ایجاد کنم. فروشگاه جدید من سقف کاذب 30 فوتی و نورپردازی روشنی داشت و محصولاتي شبیه جواهرات به نمایش گذاشته شده بودند، و این باعث شد جلوه فروشگاه من بسیار متفاوت از بقیه باشد و مشتریان از تردد در آنجا لذت میبردند. پس از مدتی فروش من به بیش از 50 درصد افزایش یافت. من از ماریا ساوینا طراح داخلی این سوال را پرسیدم: آیا این ساخت و طراحی متفاوت داخلی فروشگاه عامل اصلی موفقیت ما بود؟ او گفت: بله، طراحی متفاوت داخلی فروشگاه شما احتمالا مهمترین عامل در موفقیت شما بوده است. طراحی فروشگاه میتواند نیروی بازاریابی بسیار قدرتمندی باشد. مردم به ندرت جزئیات یک فروشگاه را به خاطر میسپارند، اما آنها به خاطر میسپارند که چه احساسی نسبت به آن مکان داشتهاند و چه چیزی باعث شد آنها خرید خود را از آنجا انجام دهند و دوباره به آنجا مراجعه کنند.
نمای بیرونی، نمای پنجره، طراحی داخلی و تبلیغات باید هم کاربردی باشند، هم داستان برند را بیان کنند. شما میتوانید رنگها، اشکال و سبکهای طرحتان را برای ارائه تصویر یا پیام برندتان تاثیرگذار کنید. اگر به فروشگاه اپل یا شرکت استارباکس نگاه کنید، بلافاصله میتوانید ببینید فروشگاههای آنها چگونه به نظر میرسند و فورا پیام برند آنها را دریافت میکنید. من چندین فروشگاه خردهفروشی را میشناسم که پس از طراحی مجدد نمای داخلی و خارجی فروشگاه تا 50 درصد و حتی بیشتر فروش خود را بالا بردهاند.
طراحی بازاریابی
فروشگاه بزرگ دوربین عکاسی من همچنین یک نگاه جدید مدرن به لوگوی ما داد و ما روش فروشمان را به طور کلی تغییر دادیم. ما تبلیغاتمان را از سبک قدیمی چاپ در روزنامه به استفاده از شبکههای اجتماعی، برندسازی شخصی، حمایت از کارکنان و برنامههای وفاداری برای تبلیغ کارمان تغییر دادیم.
بنابراین آیا برندسازی و طراحی مجدد لوگوی ما عامل اصلی موفقیت ما بود؟ من این سال را از نیکولاس کراس مدیر عامل بازاریابی شرکت کراس پرسیدم، و او پاسخ داد: بله برندسازی و طراحی مجدد ارزشها و داراییهای بازاریابی شما احتمالا مهمترین عامل در موفقیت کسبوکار شما بود. شما میتوانید برای تکمیل یک استراتژی از نقاط ارتباطی استفاده کنید یا میتوانید از نقاط ارتباطی برای ارتباط صادقانه با افراد استفاده کنید.
طرح ارتباطات دیداری در موفقیت کمپینها بسیار مهم است. با طراحی ضعیف شما گروهی از مشتریان مورد نظرتان به طور ناخودآگاه تبلیغات شما را نادیده خواهند گرفت. در حالی که بقیه آگاهانه میگویند: «این شرکت من را درک نمیکند.» وقتی طراحی با پیام معناداری هماهنگ شود، مشتریان مورد نظر شما بلافاصله با شرکت شما ارتباط میگیرند.
ما چند سال پیش یک شرکت فناوری اطلاعات 10میلیون دلاری را مجددا برندسازی کردیم. لوگوی آن توسط یک دوست در مایکروسافت وورد ساخته شده بود. پس از برندسازی مجدد، این شرکت درآمدش را تنها در مدتی کوتاه به 20 میلیون دلار افزایش داد. این شرکت تاکید کرد که دلیل عمده موفقیتش به خاطر طراحی مجدد برندش بوده است.
طراحی مد
فروشگاه دوربین عکاسی من یک ارتقا و بهروزرسانی در مد نیز داشت. ما تا پیش از این به کارکنانمان میگفتیم «لباستان مناسب و قابل قبول باشد.» اما من آن را تغییر دادم و لباسهایی آبیرنگ و پیراهنهایی کمدکمه برای آنها ترتیب دادم که لوگوی جدیدمان بر روی آنها بود به همراه شلوارهای جین و کفشهای شیک مد روز. ما میخواستیم مشتریانمان بتوانند کارکنان ما را به راحتی شناسایی کرده و در کنارشان احساس راحتی کنند. خود من در زمان کار یک تیشرت و شلوار جین میپوشیدم. سپس برای خودم یک کت اسپرت، یک پیراهن شیک با جیبهای مربعی و یک جفت کفش رسمی سفارش دادم و خواستم تا این سبک بخش بزرگی از برند شخصی من باشد زیرا این قدرتمندترین نیروی تبلیغاتی بود که ما در اختیار داشتیم.
بنابراین آیا این سبک پوشش ما عامل اصلی موفقیت ما بود؟ من این سوال را از ناتالی دیکلیو پرسیدم و او تصدیق کرد: بله ارتقاي مد و تغییر سبک پوششتان یک عنصر حیاتی در موفقیت شما بوده است. سبک شخصی برای یک کارآفرین حتی میتواند مهمترین عنصر باشد، زیرا تصویر شما کارت ویزیت شماست. وقتی برند شخصی خود را ارائه میکنید، لباس و نحوه ظاهرشدن خودتان یکی از اولین مواردی است که مردم متوجه آن میشوند. مهم است که درباره چگونگی ظاهرشدن خود فکر کنید، و بدانید سبک شخصیتان کسبوکار شما را چگونه معرفی میکند.
 
                         
                     
                     
                     
                     
                     
                    