
نکات لازم برای رسیدن به ثروت با بازاریابی افراد تاثیرگذار
هیچ یک،تا آخر سال جاری تقریبا 30 درصد از کاربران از مسدودکننده تبلیغات استفاده خواهند کرد. این یعنی تبلیغات آنلاین خیلی موثر نیستند. پس باید چه کاری انجام داد؟ پاسخ من به شما «بازاریابی افراد تاثیرگذار» است. این نوع بازاریابی یک استراتژی حیاتی است که باید برندها به آن توجه کنند. در اینجا هشت نکته وجود دارد که بازاریابان هوشمند برای اطمینان از موفقیت کمپینهای بازاریابی افراد تاثیرگذارشان از آن استفاده میکنند.
1-به افراد تاثیرگذار خود آزادی بدهید.
هرگز سعی نکنید افراد تاثیرگذار خود را در بند و تنگنا نگه دارید. اطمینان داشته باشید که افراد تاثیرگذار شما میدانند مخاطبانشان چه میخواهند. به آنها فضا دهید تا خودشان را ابراز کنند. در نتیجه شما محتوای جالبتر و نوآورانهتری را دریافت خواهید کرد.
2-شخصیتهای بازاریابی را توسعه دهید.
یک شخصیت بازاریابی یک الگوی اصلی یا نمونه اولیه است: یک نمایش دقیق از مشتری ایدهآل شما. اگر شما درک عمیقی از مخاطب هدف خود داشته باشید، میتوانید کمپین بازاریابی یک فرد تاثیرگذار را که به نحوی موثر با آن گروه صحبت میکند ایجاد کنید
3-از ابزارهای غنیسازی استفاده کنید.
فرض کنید شما بازاریاب یک شرکت B2B هستید و با یک فرد تاثیرگذار همکاری میکنید. احتمالا این فرد تاثیرگذار از یک لینک ردیابی در پروفایلش استفاده خواهد کرد، بنابراین شما متوجه خواهید شد که چگونه مردم وبسایت شما را به خاطر اعتبار فرد تاثیرگذار بازدید خواهند کرد. هرچند شما درباره بازدیدکنندگان وبسایت خود خیلی چیزی متوجه نمیشوید مگر اینکه از یک ابزار غنیسازی ترافیک استفاده کنید. اگر شما یک لینک ردیابی را با یک ابزار غنیسازی ترافیک جفت کنید، میتوانید انواع افرادی را که به سایت شما مراجعه کردهاند شناسایی کنید.
4-شبکه مختلف اجتماعی را امتحان کنید.
همه شبکههای اجتماعی با هم برابر نیستند و شبکههای مختلف بسته به فرد تاثیرگذار و صنعت مورد نظر عملکردی متفاوت خواهند داشت. صرفا به این دلیل که اینستاگرام یک شبکه داغ اجتماعی است نمیتواند بهترین پلتفورم برای برند شما باشد. آزمایشهاي قابل ارزیابی انجام دهید تا بدانید کدام شبکه اجتماعی برای کمپینهای بازاریابی فرد تاثیرگذار شما بهترین کارایی را خواهد داشت.
5-به طور خاص برای بازدیدکنندگان ارجاعی تبلیغ کنید.
تبلیغات آنلاین روزبهروز ناموفقتر میشوند چون مردم از تبلیغات سنتی خسته شدهاند. اما این بدین معنا نیست که تبلیغات آنلاین کاملا بیفایده یا ناکارآمد است. در واقع، تبلیغات بازاریابی مجدد اگر به درستی استفاده شوند میتوانند موثر و ارزان باشند.یک کمپین تبلیغاتی بازاریابی مجدد را به منظور هدف قراردادن افرادی ایجاد کنید که وبسایت شما را از یک لینک ردیابی به اشتراک گذاشتهشده توسط فرد تاثیرگذار بازدید میکنند. روشی که شما میتوانید تبلیغات را توسعه دهید این است که مستقیما با این مخاطب صحبت کنید و اینگونه میتوانید نتایج کمپین فرد تاثیرگذار خود را تقویت کنید.
6-با افراد تاثیرگذار کوچک همکاری کنید.
صرفا به این خاطر که افراد تاثیرگذار کوچک، دارای دنبالکنندههای شبکههای اجتماعی کوچکی هستند بدین معنی نیست که آنها نمیتوانند تاثیر بزرگی بر کسبوکار شما داشته باشند. توسعه یک برنامه وابسته را درنظر داشته باشید که در آن افراد تاثیرگذار برای هر مشتری که به شما ارجاع میدهند پول دریافت میکنند.
با استفاده از یک لینک ردیابی و یک فرم ساده، میتوانید یک برنامه بازاریابی وابسته ایجاد کنید تا به سرعت مشتریان جدیدی را برای شما فراهم کند.
7-پیش از شروع، اهداف خاص و قابل ارزیابی داشته باشید.
ایجاد اهداف قابل ارزیابی و تحققگرایی که قبل از کمپین خود با فرد تاثیرگذار در میان میگذارید اهمیت دارد. انجام چنین کاری به فرد تاثیرگذار شما انگیزه مضاعفی خواهد داد و حتی میتواند او را ترغیب کند تا برای اطمیناندادن به شما برای رسیدن به اهدافتان تبلیغ بیشتری انجام دهد.
8- برای تسریع در یادگیری خود به رقیبانتان نگاه کنید.
محبوبیت بازاریابی افراد تاثیرگذار رو به افزایش است. اگر رقیبان شما از استراتژی بازاریابی افراد تاثیرگذار استفاده کردهاند به آنها نگاه کنید. از موفقیتها یا اشتباههاي آنها درس بگیرید. اگر هنوز رقیبانتان یک کمپین بازاریابی افراد تاثیرگذار را راهاندازی نکردهاند، این نیز قابل توجه است. شما میتوانید قبل از آنها این کار را انجام دهید و از این مزیت برای بهبود عملکرد کمپین استفاده کنید.