
چه زمانها و روزهایی برای تماس با مشتریان بالقوه مناسب هستند؟
هیچ یک،اگر شما در کار فروش هستید شاید در سال 2024«تحقیق مدیریت پاسخگویی به سرنخ» را دیده باشید. این تحقیق، ارزش دادههای سهساله، صد هزار تلاش برای برقراری تماس، شش شرکت و پانزده هزار سرنخ را تحلیل كرد و یافتهها را برای پاسخهای علمی فروشندگان با سوالات قدیمی مانند «برای تماس با مشتریان بالقوهام کدام روزها بهتر هستند؟» و «من چه زمانی باید با سرنخهایم تماس بگیرم؟» ترکیب کرد. این نوع تحقیق برای نمایندگان فروش ارزشمند است و به آنها کمک میکند تا هفتههایشان را برنامهریزی کرده، تاثیر هر تماسی را که میگیرند به حداکثر رسانده و بتوانند فروشندگانی کارآمدتر و موفقتر باشند.در یک وبلاگ توسعه کسبوکار GSA، یک نویسنده آمریکایی با تاسف میگوید: «من اغلب جملاتی میشنوم از این قبیل که «ما هرگز نباید در روز جمعه بعدازظهر تماس بگیریم» یا «ماه آگوست زمان بسیار بدی برای تماس است چون مردم به جاهای دور سفر میکنند.» اگر من برای هر زمانی که این نظرات را میشنیدم یک پوند دریافت میکردم الان نیازی به راهاندازی یک کسبوکار نداشتم و میتوانستم با این درآمد بازنشسته شوم.»این نویسنده ادامه میدهد: «واقعیت این است که اگر شما به اندازه کافی تماس داشته باشید، به افراد بیشتری خواهید رسید، فرقی ندارد چه زمانی از روز یا سال تماس خود را میگیرید.»
آیا یک زمان، تاریخ یا روزی وجود دارد که برای تماس با مشتریان بالقوه بهتر از بقیه زمانها باشد؟ آیا ما باید آن را جزو کارهای سخت بدانیم؟ و آیا این دادهها از تحقیق پیشگامانه سال 2024تغییر کرده است؟
من برای پاسخ به این سوالات تلاش خواهم کرد و پیگیری بیعیب و نقص تماس را برای فروشندگان در سال 2024شرح میدهیم.
تماس فروش را پیگیری کنید.
این روزها بسیاری از نمایندگان فروش به جای برداشتن گوشی با ارسال یک ایمیل خودکار راحتتر هستند. اما پیش از حرکت رو به جلو و ادامه کار، بسیار ارزشمند است که بدانیم آیا تلفن امروزه بهترین روش برای پیگیری سرنخهاست؟ پاسخ «بله» است. یک مطالعه اخیر توسط مارک ویساک نشان میدهد که تلفن هنوز بهترین ابزار در فروش محسوب میشود. 2/41 درصد از نمایندگان فروش، تلفن را موثرترین ابزار فروش خود نامیدهاند.
بهترین روزها برای تماس با مشتریان بالقوه
در تحقیق کلاسیک مدیریت پاسخگویی به سرنخ، چهارشنبه و پنجشنبه بهترین روزها برای تماس با سرنخها هستند. در واقع یک اختلاف 49 درصدی بین سرنخهای واجد شرایط در پنجشنبه یعنی کسانی که مایل به ورود به فرآیند فروش بودند و آنهایی که در روز سهشنبه واجد شرایط شدند وجود داشت.بنابراین آیا امروزه این دادهها هنوز درست هستند؟ یک بررسی در سال 2017 در 24 هفته در میان هزاران شرکت انجام شد و نشان داد که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هنوز بهترین روزها برای تماس با مشتریان بالقوه هستند.در این تحقیق، آنها یک اختلاف 46 درصدی بین تماسهای انجامشده در چهارشنبهها (یعنی بهترین روز) و تماسهای انجامشده در دوشنبهها یافتند. جمعه به عنوان بدترین روز برای تماس با مشتریان بالقوه شناخته شد.سعی کنید در روزهای ایدهآل هفته اقدام به تماس با سرنخهای خود کنید. چهارشنبهها و پنجشنبهها هنوز بهترین روز شما هستند.
بهترین زمانها برای تماس با سرنخها
تحقیقات مدیریت سرنخ کشف کرد که بهترین زمان برای واجد شرایطکردن سرنخها بین ساعت 4 و 5 بعدازظهر بوده و بهترین زمان بعدی حدود ساعت 8 عصر است. بدترین زمان برای واجد شرایطکردن سرنخها در طول کار روزانهشان است.در ساعت 11 صبح و 2:30 بعدازظهر به ترتیب از تلفن دور بمانید. یک اختلاف 164 درصدی در میزان موفقیت نمایندگانی که بین ساعت 1 و 2 بعدازظهر تماس گرفتند و آنهایی که بین ساعات 4 و 5 بعدازظهر تماس گرفتند وجود دارد.تحقیقات CallHippo نشان داد که هنوز بهترین زمان برای تماس با مشتریان بالقوه بین ساعت 4 و 5 بعدازظهر است. ساعتهای 11 صبح و 12 ظهر بهترین زمانهای موفق بعدی، و بین ساعات 1 و 2 عصر حداقل زمانهای موفق هستند.یک تحقیق از PhoneBurner نشان داد که پربازدهترین زمان برای تماس سرد یا اولین تماس با مشتریان بالقوه ساعت 10 صبح است. و بدترین زمان برای تماس با آنها بین 12 و 1 بعدازظهر است.