
روشهایی برای دریافت ارجاعات بیشتر
هیچ یک،ارجاعات از جمله راهکارهایی هستند که فروشندگان به واسطه آنها فرصتهای فروش و کسبوکار جدیدی به دست میآورند اما بسیاری از فروشندگان با خلق این فرصتها به طور مداوم تلاش میکنند. ما میدانیم که خریداران ما به دوستان، همکاران و آشنایانی که ما را به آنها توصیه کردهاند اطمینان دارند و این برای ما اعتبار میآورد.
ما فهرستی حاوی 14 راهنمای تاکتیکی برای افزایش ارجاعات به شما خواهیم گفت اما پیش از آن باید کارهای زیر را انجام دهید.
لایق ارجاع باشید. برای اینکه بازاریابی ارجاعی را به بخشی از فعالیتهای تولید سرنخ اضافه کنید، شما باید واقعا لایق ارجاع باشید. اطمینان پیدا کنید که آنچه را وعده میدهید انجام میدهید. مشتریان شما باید قادر باشند درباره ارزشی که ارائه میدهید با دیگران صحبت کنند.
به ارجاعات تصادفی اعتماد نکنید. بسیار مهم است که بدانید چه کسی را میخواهید به عنوان مشتری جذب کنید، و شبکه شما چگونه میتواند برای دریافت این ارجاعات به شما کمک کند.
اکنون به این 14 روش مهم توجه کنید.
۱- برای تبادل ارجاعات یک برنامه ارجاعی با ارائهکنندگان مکمل ایجاد کنید. اطمینان پیدا کنید که شما تنها ارائهکنندگانی را شامل کردید که به راحتی میتوانید آنها را به بهترین مشتری یا دوست خود توصیه کنید.
۲-منابع ارجاعی خود را شناسایی کرده و از آنها تشکر کنید. این کار میتواند به راحتی با یک تلفن ساده، ایمیل یا حتی بهتر از اینها با یک یادداشت دستنویس انجام شود. نکته مهم ابراز قدردانی شماست. همچنین با این روش او را تشویق میکنید تا ارجاعات بیشتری را برای شما انجام دهد.
۳-اطمینان پیدا کنید که مشتریان فعلیتان درباره همه محصولات و خدماتی که ارائه میدهید و نحوه کمک شما اطلاعاتی دارند، بنابراین آنها میتوانند یا در شرکتشان ارجاع را انجام دهند یا به کسانی که میشناسند بسپارند. خیلی اوقات فروشندگان تصور میکنند که مشتریانشان بیشتر درباره خود آنها اطلاعات دارند تا درباره کارهایی که انجام میدهند.
۴-برای اقدامات ارجاعی یک لینک به یک فرم روی وبسایت خود اضافه کنید.
۵- جالب توجه باشید. به مشتریان یادآوری کنید که چرا شرکت شما خاص است. به آنها چیزهای خوبی بدهید تا درباره آن صحبت کنند.
۶-اطمینان ایجاد کنید. ارجاعدادن کسی به دیگری پر از ریسک است. اگر موفق نباشد چه؟ شما میتوانید در منابع ارجاعی اینگونه اطمینان ایجاد کنید که به آنها بگویید 80 درصد از کسبوکار شما از مشتریان تکراری به وجود میآید.
۷-یک کمیسیون برای هر ارجاع در نظر بگیرید.
۸-محتوای ارزشمندی ارائه دهید که منابع ارجاعی شما بتوانند با شبکهشان به اشتراک بگذارند. یک دعوت به صبحانه ترتیب دهید، سیمینار یا وبیناری درباره یک موضوع صنعتی، یک مقاله درباره یک تغییر قانونی یا ترند صنعتی و… راه بیندازید. به منظور اشتراکگذاری آنها کاری خاص برایشان انجام دهید.
۹- با فروشندگان و تامینکنندگانی که با شما کار میکنند مانند شریکتان رفتار کنید. اطمینان پیدا کنید که آنها میدانند چه کسی هستید و چگونه به آنها کمک میکنید.
۱۰-پروفایل برنامه لینکدین خود را به روز کنيد و با مخاطبانتان به طور منظم در ارتباط باشید.
۱۱-فهرستی از خریدارانی که میخواهید با آنها کار کنید تهیه کنید. پروفایلهای لینکدین آنها را بررسی کنید تا ببینید آیا از هر راهی به آنها متصل هستید؟ اگر چنین است، از طریق شبکهتان به آنها دسترسی پیدا کنید. چه یک شخص باشد، چه یک شرکت یا یک گروه.
۱۲-با مشتریانتان نیز مثل شریک خود رفتار کنید. اجازه دهید بدانند که شما آنها را به عنوان یک شریک استراتژیک میبینید، و به آنها بگویید شما امید دارید که آنها همین رفتار را با شما داشته باشند. کانالهای رسمی برای اشتراکگذاری ارجاعیها ایجاد کنید.
۱۳-یک ارجاع انجام دهید. این یکی از بهترین روشها برای دریافت یک ارجاع در ازای آن است.
۱۴-درخواست ارجاع کنید. اگر از آنها درخواست کنید ارجاعات بسیار بیشتری دریافت خواهید کرد. همانطور که شما در حال تکمیل یک پروژه با یک مشتری هستید، به راحتی درخواست کنید آیا آنها کسی را میشناسند که از چیزی مشترک سود ببرند.
این فقط یک شروع است. با استفاده از این پیشنهادها به ایده شخصی خودتان برسید. یک فرآیند فروش ارجاعی ایجاد کنید که برای مشتریان ایدهآل و شبکههایتان موثر باشد. ارجاعپذیر باشید. بر مشتریان ایدهآل خود تمرکز کنید. شبکههایتان را به شیوهای فعالانه مدیریت کنید. با قراردادن یک سیستم ارجاع در محل، احتمال بیشتری وجود دارد که در طول سال ارجاعات بیشتری دریافت کنید.