
کارآفرینان با این تصورهای غلط به خود آسیب میزنند
هیچ یک،تفاوت عمده بین کارآفرینانی که در اولین سال راهاندازی موفق میشوند و کارآفرینانی که برای انتظاراتی بالاتر تلاش میکنند چیست؟ جالب است بدانید پاسخ این سوال ذهنیت آنهاست. مطمئنا 12 ماه اول یک استارتآپ با چالشهایی همراه است و هر موسس میداند که این فرآيند را خواهد داشت. آنها قدرت باورهای شخصیشان را فراموش میکنند. اگر میخواهید دنیا را با کسبوکار خود تغییر دهید، خودتان و موفقیت کسبوکارتان را با اعتقاد به این تصورات غلط رایج محدود نکنید.
1-اگر برای کسبوکار سفر کنید پول خود را هدر دادهاید.
آیا فکر میکنید مسافرت کاری یک کار تجملاتی است؟ اگر قصد سفر ندارید، چگونه میخواهید کسبوکار خود را بسازید و استارتآپ خود را ترویج دهید، خصوصا وقتی شما هویتی جدید دارید؟مسافرت برای کسبوکار به شما کمک میکند تا شبکه سرمایهگذاران بالقوه، اربابرجوع، کارمندان و تامینکنندگان خود را گسترش دهید. مطمئنا بودجه شما محدود است، اما این بهانهای برای افسرده نشستن در پشت میز دفترتان نیست. یک گزارش انجمن ملی کسبوکارهای کوچک نشان میدهد که 31 درصد کسبوکارهای بررسیشده برای تامین مالی کسبوکار خود در سال گذشته از کارت اعتباری استفاده کردند، بنابراین باید کارتی را انتخاب کنید که کسبوکار شما را با امتیازات جبران کند.ارزانترین بلیتهای هواپیما را با استفاده از Google Flights و سیاستهای نفوذ مانند امتیازات ارتقا برای بالابردن اعتبار و جایزه مد نظر بگیرید.
2-دنیا علیه شما توطئه میکند.
آیا تا به حال این احساس را داشتهاید که دنیا علیه شماست؟ به نظر میرسد موانع یکی پس از دیگری به طور ناگهانی ظاهر میشوند تا شما را از حرکت به سوی هدف نهاییتان بازدارند. در ضمن رقیبان شما در ظاهر بدون مشکل در حرکت هستند. روانشناسان تام گیلوویچ و شای داویدای این طرز تفکر را اثر باد مخالف مینامند و این ما را متقاعد میکند که برای ما سختتر از دیگران میگذرد، زمانی که ما در واقعیت موانع را حتی بیآنکه متوجه باشیم بر سر راه خود قرار میدهیم.رمز آن آگاهی است، بنابراین به جای بهانهگیری، اهداف جدید را برای حفظ انگیزه خود بنویسید. مسئولیت شکستهایتان را بپذیرید و تشخیص دهید که کدام موانع در کنترل شما هستند. این به شما کمک میکند تا با تصمیمات خود مخرب بدترین دشمن خودتان نشوید.
3-اگر رئیس هستید، تنهایید و به خود متکی باشید.
شما ممکن است رئیس باشید اما اگر رویاهایتان را برای خودتان نگه دارید به هدف نخواهید رسید. در عوض، آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید تا احساس تنهایی نکنید. حتی اگر هنوز شریک یا کارمند ندارید، قبیله خود را بسازید.
از منابع موجود به نفع خود استفاده کنید. اجاره یک فضای کاری خوب یا ملحقشدن به انجمن نوآوری را در نظر بگیرید. اگر نه به صورت آنلاین و شبکهای کار کنید. Slack بیش از صد انجمن فقط برای مدیران عامل استارتآپها دارد.
4-بدون یک سرمایهگذار سطح «شارک تانک»، استارتآپ شما غرق خواهد شد.
با نمایشهایی مانند شارک تانک، شما ممکن است به این باور برسید که تنها راه برای رسیدن به کشتی شناورتان کمک چند فرشته نجات سرمایهگذار است. با این حال 76 درصد کارآفرینان برای تامین مالی به خزانههای خود وابسته هستند. به علاوه، 83 درصد آنها به کمکهای کوچک عاطفی یا مالی از سوی دوستان و خانوادهشان وابستهاند. پیداکردن سرمایهگذاران میتواند کاری سخت باشد، خصوصا اگر شما بخواهید چیزی جدید یا امتحاننشده را بفروشید. دلارهای نزدیکتر به محلتان را قبل از جذب سرمایهگذاران برتر جستوجو کنید.
5-شما باید چرخ را دوباره اختراع کنید.
برجستهبودن به عنوان یک برند به معنای غلبه بر رقیبان در بازار شماست. شاید این به معنای شناسایی یک ضعف در جایی است که مشتریان با پیشنهادهای موجود راضی نمیشوند. برجستهشدن در میان جمعیت شاید به معنای انجام یک فناوری جدید باشد که شرکت شما را از سایر شرکتها متمایز میکند. اما شما مجبور نیستید چرخ را دوباره اختراع کنید یا یک محصول یا خدمت کاملا جدید را بسازید.به گوگل و فیسبوک توجه کنید. گوگل جای موتورهای جستوجوگر دیگری را که از قبل وجود داشتند با بهبود عیوب آنها گرفت. به همین ترتیب، فیسبوک فضای شبکههای اجتماعی را در جهتی هیجانانگیز کشاند. حالا هر دو آنها میلیاردها دلار ارزش دارند. اگر شما ایده خوبی دارید اما دیگران برای انجام آن به شما ضربه زدهاند دست نکشید. در عوض، تکالیف خود را برای کشف آنچه در آینده در آن فضا مورد نیاز است انجام دهید و ایده خود را برای بهبود آنچه از قبل وجود داشته است تطبیق دهید. د نشان دهید که در حال حاضر مشتریان بالقوه واجد شرایطی دارید که مشتاق به خرید هستند، این میتواند «پاسخ منفی» آنها به شما را به حداقل برساند. شما باید اطمینان ایجاد کنید که آنچه پیشنهاد میدهید موثر خواهد بود. هیچ روشی برای ایجاد اطمینان، بهتر از این نیست که یک نمایش مستند در جلوی آنها ارائه دهید. با این روش افرادی را که برای ساخت کسبوکار خود نیاز دارید جذب خواهید کرد.در گذشته چندین معرفی ایده کسبوکار به من ارائه شده بود که تقریبا به همه آنها پاسخ منفی داده بودم، اما چند مورد از آنها را که پذیرفته بودم به فرصتهای بزرگی تبدیل شدند که هم برای من و هم برای کسبوکارهایی که در آنها سرمایهگذاری کرده بودم بسیار سودمند بودند. علاوه بر این چند کسبوکار اولم را با کمک مربیام شروع کردم کسی که پس از آن به سرمایهگذار من تبدیل شد