
چگونه چیزی را به کسی بفروشیم؟
هیچ یک،یکی از باارزشترین مهارتهایی که یک فروشنده میتواند داشته باشد این است که بداند چگونه چیزی را به کسی بفروشد.یک فروشنده خوب درهای فرصت بسیاری را باز میکند، خصوصا برای کارآفرینان و صاحبان کسبوکار.در اینجا چند نکته برای فروش در سالهای 2024و پس از وجود دارد که به آنها اشاره میکنیم.
1- نیازهای مشتریتان را درک کنید.
مهم نیست چه چیزی میفروشید، مهمترین بخش فروش، درک نیازهای مشتریتان است و اینکه بدانید چگونه آنها را برآورده کنید.تقریبا در بیشتر موارد، فروشندهای که بر روی خدمات مشتری و نحوه برآوردن نیازها و خواستههای مشتریان توسط یک محصول تمرکز کند، از فروشندهای که بر ویژگیها و خصوصیات خود محصول تمرکز دارد موفقتر خواهد بود.شاید مشتری شما نقاط رنجی دارد که محصول شما قادر است آن را کم کند یا شاید آنها بخواهند آن را بهبود دهند. زمانی که شما نیازهای مشتری مورد نظر خود را تشخیص میدهید و متوجه میشوید که محصول شما قادر به برآوردن آن است، ارائه مختصر فروش خود را در جلسهای با آنها بر روی آن نیازها متمرکز میکنید و این بهترین روش برای نزدیکشدن به بستن یک فروش است.
2-خودتان را معرفی کنید.
چه یک تماس تلفنی داشتهاید یا قبلا صحبت کردهاید، مهم است که به یاد داشته باشید قبل از اینکه یک شخص بخواهد پول خود را به شما تحویل بدهد، باید محصول شما را به اندازه علاقه شما به محصولتان دوست بدارد. وقتی شما یک ارائه مختصر فروش انجام میدهید، زمان کمی برای شناخت مشتری به خودتان بدهید و اجازه دهید مشتری نیز شما را بشناسد.براي آنها یک داستان سریع بگویید، آنها را بخندانید و در واقع اجازه دهید شخصیت شما برای آنها جلوه کند. اگر شما میتوانید کاری کنید مشتریتان شما را به جای شخصی که تلاش دارد چیزی را به آنها بفروشد، به عنوان یک شخص یا حتی به عنوان یک دوست ببیند، آنها تمایل بیشتری به خرید از شما پیدا خواهند کرد.
3-تحقیق کنید به چه کسی میفروشید.
پیش از آنکه شما قادر به برآوردن نیازهای مشتریتان باشید و ارائه مختصر فروش خود را تا حد ممکن موثر به آنها انجام دهید، ابتدا باید به اندازه کافی در مورد شخصی که میخواهید به او بفروشید بدانید. گاهی اوقات افزایش فروش مستلزم تحقیق درباره یک مشتری خاص است، مثلا زمانی که شما میخواهید یک ارائه فروش مختصر با کسی داشته باشید که در یک شرکت معتبر و بزرگ است، شما باید از قبل درباره او و آن شرکت تحقیق کنید.در موقعیتهای دیگر، وقتی شما مستقیما به مصرفکنندهها میفروشید، تحقیق درباره اینکه به چه کسانی میفروشید بدین معنی است که بدانید مشتری هدف محصول شما چه کسی است و نیازها و خواستههای او را تحلیل کنید. در هر صورت، اگر میخواهید ارائه فروش موثری داشته باشید شناخت کافی درباره کسانی که میخواهید به آنها بفروشيد، پیش از شروع ارائهتان، ضروری است.
4-سوال بپرسید.
یکی از مهمترین بخشهای مکالمه، سوالاتی است که میپرسید. پرسیدن سوال از مشتریتان و در واقع گوشدادن به پاسخهای آنها به دو دلیل ارزشمند است.علت اول این است که این امر اجازه میدهد تا بیشتر درباره شخصی که میخواهید به او بفروشید، نیازها و خواستههای او از آن محصول را بدانید. در هر حال پرسیدن سوال یک تکنیک موثر فروش است، زیرا مردم از صحبتکردن درباره خودشان لذت میبرند.این به علاقهمندکردن شخصی که میخواهید به او بفروشید برمیگردد. وقتی شما علاقه واقعی خود را به آنها نشان میدهید و به آنها فرصتی برای صحبت درباره موضوع مورد علاقهشان را میدهید، بسیار محتملتر است که آنها خودشان از مکالمه لذت ببرند و در نهایت از شما خرید کنند.
5-نفروشید، کمک کنید.
مردمی که به آنها میفروشید باید شما را به عنوان کسی ببینند که میخواهد به آنها کمک کند یا مشکل آنها را به واسطه محصولی که پیشنهاد میدهید حل کند.
به یاد داشته باشید یکی از موارد مهمی که مردم را به خرید یک محصول جدید سوق میدهد این است که آنها با مشکلاتی مواجه هستند که امیدوارند این محصول آن مشکل را مورد توجه قرار دهد. پس این شغل شماست که اطمینان ایجاد میکند شما تا چه حد مفید هستید.وقتی شما خالصانه تلاش میکنید تا برای نیازهای مشتریتان مفید باشید، ارائه مختصر فروش شما بسیار موفقتر خواهد بود.