
کسبوکار خود را در مدتی طولانی راهاندازی کنید
هیچ یک،تبدیلشدن به یک کارآفرین موفق باید انگیزه هر زنی باشد. با این حال کار سادهای نیست. این امر به تصمیمگیریهای مهم و در نتیجه اعمال همه آنها نیاز دارد. در زیر شش درسی که من به عنوان یک کارآفرین زن یاد گرفتهام آورده شده است.یک کارآفرین موفق باید انگیزه هر زنی باشد. با این حال کار سادهای نیست. این امر به تصمیمگیریهای مهم و در نتیجه اعمال همه آنها نیاز دارد. در زیر شش درسی که من به عنوان یک کارآفرین زن یاد گرفتهام آورده شده است.
به عنوان یک زن کارآفرین، برندسازی بسیار مهم است.
سالهاست که نتوانستم کسبوکار خودم را در جایگاه و برندی که باید ارتقا پیدا کند ببینم. این عامل در اوایل مانع از شروع کسبوکارم شد. من باید خودم را به عنوان یک نهاد تجاری میدیدم که میباید معرفی شده و به بازار خوبی عرضه شود، به جای زنی که در زیر سایه دیگران زندگی میکند. من یاد گرفتم چگونه برنامهای برای مدل کسبوکارم ترتیب دهم و به آن بچسبم، بدون اینکه نوسانات موقت احساسی من را درگیر کنند. و این نیاز به زمان بسیار طولانی داشت.
هر کسبوکاری به طرفداری یک انسان نیاز دارد.
به خاطر ترس از نقدشدن از سوي زنان طرفدار و تمایل به زندگی مطابق با معیارهای تعیینشده از سوي همتایان مرد، نتوانستم به بهترین شکل واقعی خودم ظاهر شوم. من یاد گرفتم خود واقعیام را نشان دهم و برندم را به عنوان یک زن با هویت منحصر به فرد معرفی کنم. در سال 2018، به منظور رسیدن به مشتریانتان باید یک شخص طرفدار به شرکت خود اضافه کنید. من به عنوان یک زن درک میکنم که چگونه «باید بدون ترس از ناشناختهها به جلو قدم بردارم» و به خاطر کسبوکارم به هر مسئله شخصی فائق آیم. من تصمیم گرفتم داستانم را عمومی کرده و پیامدهای آن را بپذیرم.
ظرافت زنانه خود را از دست ندهید.
از طریق محتوا و تخیل، یکپارچگی ایجاد کنید، سپس برندتان را از طریق شبکههای اجتماعی از اساس بسازید. زنان در بیشتر بخشها یک سلیقه و سبک ذاتی دارند. با مطلوب و جذابکردن محتوای خود از آن به نفع خود استفاده کنید. از مجلات و وبلاگهایی که معمولا میخوانید الهام بگیرید. استفاده از طبع ظریف زنانه میتواند یک امتیاز بزرگ برای زنان صاحب کسبوکار باشد.
به خودتان کمک کنید.
به عنوان یک زن کارآفرین ترسیدن طبیعی است زیرا کسبوکار دنیایی مردانه است، حداقل این چیزی است که آنها به ما گفتهاند. مطالعات نشان میدهند که 30 سال پیش نزدیک به چهار میلیون زن صاحب کسبوکار در ایالات متحده وجود داشته اما امروزه این رقم به 11 میلیون رسیده است.علاوه بر این 39 درصد از همه کسبوکارهای آمریکا عمدتا زن هستند، تقریبا 9 میلیون نفر در استخدام آنها هستند و بیش از 7/1 تریلیون درآمدزایی میکنند. زنان تنها منبع درآمد در 40 درصد از خانوارهای بچهدار هستند و در پیشرفت تحصیلی نیز فراتر از مردان هستند. همه اینها بدین معنی است که زنان همواره نسبت به پتانسیل خود آگاهتر هستند و در نتیجه آنها تلاش دارند تا کاملا مستقل شوند.
رویاهای خود را بدون توجه به نقد و عدم پذیرش دنبال کنید.
همه از موفقیت شما خوشحال نمیشوند، بنابراین روی کسانی تمرکز کنید که قدر کار شما را میدانند. من یاد گرفتهام که چگونه باشم و چگونه به حرکت خودم ادامه دهم یعنی انتقاد را به عنوان یک تكان بیشتر برای کمک به خودم و تلاش بیشتر میبینم. من هنوز احساس میکنم باورهای فرهنگی و اجتماعی خاصی در رابطه با آنچه باید به عنوان یک زن انجام دهیم یا ندهیم وجود دارد. آیا ما باید زنانی باشیم که صرفا بچههایمان را بزرگ میکنیم؟ در یک مطالعه درباره کارآفرینان و مادرانگی که در مجله مدیریت کسبوکارهای کوچک منتشر شد، بیشتر کارآفرینان گزارش دادند که درخواستهای خانواده رشد کسبوکارهایشان را کند کرده است. از سوی دیگر، آنها خودشان را به عنوان الگوهایی برای فرزندانشان میبینند. خصوصا مادرانی که احساس میکردند روی قدردانی فرزندانشان برای استقلال حرفهای و درک آنها از نیاز به تعادل بین کار و خانواده تاثیر داشتهاند. من فکر میکنم این دیدگاه برای یک زن کارآفرین بسیار انگیزهبخش است و از شما میخواهم الهام بگیرید. ما قطعا به الگوهای بیشتر زنانه نیاز داریم.
همیشه پشت هر پیشنهاد داستان بگویید.
من یاد گرفتهام که مشتریان باید به شما یا محصولتان علاقهمند باشند. تنها روش برای انجام چنین کاری پیداکردن پیام قدرتمندی است که یک رابطه واقعی را ایجاد میکند.
این فرآیند ممکن است زمان ببرد تا بتوانید از طریق آزمون و خطا بفهمید که چه کاری مفید است و چه کاری مفید نیست. وقتی استیو جابز اولین آیفون خود را اعلام کرد، داستان و پیام پشت آن ما را مجذوب کرد. من یاد گرفتهام که چگونه داستانهای واقعی احساسات و احترام را با خود میآورند. به طوری که یک زن کارآفرین میداند که چگونه از حساسیت شما برای به دستآوردن قلبهای بیشتر استفاده کند. کسبوکار در سال 2018 محور ایدهها و تصمیمات خوب است.