
پورشه تایکان GT4 RS
در این روز، راننده افسانهای پورشه، لارس کرن، دو بار برای ثبت رکورد تلاش کرد که هر دو بار به دلیل مشکلات فنی، بهویژه مسائل مربوط به تعادل خودرو، ناموفق بود. در کنار این نمونهٔ اولیه بنفشرنگ که به دیسکهای آیرودینامیکی روی چرخهای عقب مجهز بود، یک پروتوتایپ دیگر با دیفیوزر آسیبدیده نیز حضور داشت که نشان از فشار سنگین آزمایشها دارد. در حال حاضر، تاج پادشاهی سریعترین خودروی برقی تولید انبوه در نوربرگرینگ بر سر شیائومی SU7 اولترا با زمان خیرهکننده ۷ دقیقه و ۴.۹۵ ثانیه قرار دارد. این در حالی است که رکورد قبلی در اختیار پورشه با تایکان توربو GT وایساخ بود که در سال ۲۰۲۴ زمان ۷ دقیقه و ۷.۵۵ ثانیه را ثبت کرده بود.
حالا به نظر میرسد هدف تیم پورشه و منثی، نهفقط شکستن رکورد شیائومی، بلکه دستیابی به زمانی رؤیایی، یعنی زیر ۷ دقیقه است. برای رسیدن به این هدف، تایکان GT4 RS به سلاحهای جدیدی مجهز شده است. علاوه بر کیت بدنه فیبر کربنی بسیار تهاجمی که در تصاویر جاسوسی بهوضوح دیده میشود، انتظار میرود این مدل از رینگهای سبکتر، سیستم ترمز تقویتشده و ارتقاء گسترده در سیستم تعلیق بهره ببرد. همچنین قدرت موتور که در مدل توربو GT با بوست لحظهای به ۱۰۱۹ اسب بخار میرسد، بهاحتمالزیاد در این نسخه افزایش خواهد یافت.
اگر پورشه همانند مدلهای کیمن GT4 RS، این تایکان ویژه را نیز بهصورت تولید محدود عرضه کند، باید منتظر یک برچسب قیمتی سرسامآور باشیم. قیمت پایه تایکان توربو GT حدود ۲۴۰ هزار دلار است و کیتهای پرفورمنس منثی بهتنهایی بیش از ۱۰۰ هزار دلار به این مبلغ اضافه میکنند. با این حساب، قیمت نهایی تایکان GT4 RS میتواند بهراحتی از مرز ۳۵۰ هزار دلار عبور کند.