
دنیل ریکاردو پس از پیوستن به فورد
والکری ریکیاردو یک نمونهٔ معمولی نیست. این خودرو که با شماره شاسی 089 ثبت شده، بیش از ۲۰۰ هزار دلار تجهیزات سفارشی از بخش Q آستونمارتین دریافت کرده است. مهمترین ویژگی آن، رنگ خاصی به نام Dichroic Dawn است. پوشش لاکی براق روی سقف و کاور موتور، رینگهای منیزیمی و قطعات داخلی از فیبر کربن مات، از دیگر ویژگیهای سفارشی این خودرو هستند. این والکری عملاً یک خودروی نو محسوب میشود و کارکرد آن تنها ۱۶۰ کیلومتر است.
والکری اما بیارتباط با خودروهایی دنیل ریکاردو در مسابقات فرمول یک پشت فرمانشان مینشست نیست زیرا هدف آستونمارتین در طراحی این خودرو، خلق یک ابرخودروی شهری با عملکرد و تکنولوژی در سطح فرمول یک بود و برای رسیدن به این هدف، سراغ نابغهٔ طراحی، آدریان نیوی، مدیر فنی سابق تیم ردبول رفت. نتیجه، یک شاهکار مهندسی است که با همکاری ردبول توسعه یافته است یعنی تیمی که ریکاردو پنج فصل برای آن رانندگی کرد. شاسی والکری از یک مونوکوک فیبر کربنی فوق سبک ساخته شده و قلب تپنده آن ترکیبی از یک پیشرانه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی ساخت کاسورث و یک موتور الکتریکی ۱۰۵ کیلوواتی است. این مجموعهٔ هیبریدی قدرتی معادل ۱۱۶۰ اسب بخار تولید میکند.