
معرفی باطری انقلابی حالت جامد ریمک
هرچند هنوز مشخص نیست کدام خودروسازان از این فناوری استفاده خواهند کرد اما ریمک شرکای قدرتمندی چون بامو و پورشه را در کنار خود دارد. پیش از عرضه این باتری انقلابی، ریمک یک باتری دیگر به نام اوو را نیز در برنامه دارد که در اواسط سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد. این باتری نیز ظرفیت ۱۰۰ کیلووات ساعت دارد اما با چگالی انرژی کمتر ۲۱۳ واتساعت بر کیلوگرم، برای رسیدن به شارژ ۸۰ درصدی به بیش از ۱۶ دقیقه زمان نیاز خواهد داشت. این مقایسه بهخوبی نشان میدهد که فناوری حالت جامد تا چه اندازه یک جهش بزرگ محسوب میشود.
علاوه بر این، ریمک از دو نوع باتری هیبریدی با ظرفیتهای مقیاسپذیر بین ۱ تا ۱۷ کیلووات ساعت و همچنین محورهای برقی (e-axles) جدید خود با نامهای Sinteg 300 و Sinteg 550 رونمایی کرد. این محورها که برای خودروهای پرفورمنس از هاچبکهای اسپرت گرفته تا شاسیبلندها طراحی شدهاند، قدرتی بین ۲۰۰ تا ۴۸۰ اسب بخار تولید میکنند و تولید مدل ۵۵۰ از سال آینده آغاز میشود. نردین پیتارویچ، مدیر ارشد عملیات ریمک، دراینباره گفت:
آنچه ما در نمایشگاه مونیخ به نمایش گذاشتهایم، تلاقی نوآوریهای پیشگامانه و آمادگی برای تولید انبوه است. اینها صرفاً فناوریهای مفهومی نیستند؛ بلکه راهحلهایی آماده تولید هستند که در سالهای آینده نیروبخش صدها هزار خودرو خواهند بود.