
معرفی تویوتا آکوا مدل ۲۰۲۵
تویوتا در ژاپن از نسخهٔ فیسلیفت هاچبک هیبریدی آکوا پردهبرداری کرد. این خودرو که درواقع جانشین پریوس C محسوب میشود، حالا با چهرهای الهامگرفته از پریوس جدید و یک ویژگی فنی شگفتانگیز که مستقیماً از شاسیبلند فوق لوکس سنچوری قرض گرفته، آمادهٔ رقابت شده است. مهمترین تغییر در این بهروزرسانی، طراحی نمای جلوی خودرو است.
زبان طراحی جدید تویوتا موسوم به «سرچکشی» که پیشازاین در مدلهای دیگر این شرکت دیده بودیم، حالا به آکوا هم رسیده است. چراغهای جلوی باریک و جدید توسط یک نوار LED سراسری به یکدیگر متصل شدهاند و سپر جلو با ورودی هوای بسیار کوچکتر، شباهت واضحی به پریوس پیدا کرده است. در نمای عقب، تغییرات جزئیتر و شامل یک نوار مشکی روی در صندوق و لوگوی کوچکتر تویوتا است.
در داخل کابین، تویوتا تغییرات هوشمندانهای اعمال کرده است. یک صفحه آمپر دیجیتال ۷ اینچی حالا بهصورت استاندارد در تمام تیپها عرضه میشود و نمایشگر مرکزی سیستم اطلاعات و سرگرمی نیز در اندازههای ۸ یا ۱۰.۵ اینچی قابل سفارش است. علاوه بر این، ترمز پارک برقی با اتوهلد و نسخهٔ کاملتر مجموعهٔ ایمنی Safety Sense 3.0 تویوتا سطح فناوری و ایمنی این هاچبک کوچک را به شکل قابلتوجهی ارتقا دادهاند.
آکوا روی پلتفرم TNGA-B (مشترک با یاریس) ساخته شده و همچنان از همان قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده میکند. این سیستم شامل یک پیشرانهٔ بنزینی ۱.۵ لیتری، دو موتور الکتریکی و یک باتری نیکل متال است و در دو نسخهٔ دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک عرضه میشود؛ اما شاید جذابترین ویژگی فنی این خودرو، بهرهمندی از عملکرد «کنترل توقف نرم» باشد؛ سیستمی که مستقیماً از شاسیبلند پرچمدار و گرانقیمت سنچوری با قیمت پایهٔ ۱۸۵ هزار دلار به عاریت گرفته شده تا تجربهٔ ترمزگیری نرم و روانی را برای سرنشینان فراهم کند.
فروش تویوتا آکوا فیسلیفت در ژاپن آغاز شده است. قیمت این خودرو از حدود ۱۶,۹۰۰ دلار برای تیپ پایه آغاز میشود و در بالاترین نسخه به ۲۰,۶۰۰ دلار میرسد. همزمان، شرکت تیونینگ مودلیستا نیز یک کیت بدنهٔ اسپرت شامل سپرها، رکابهای جانبی، رینگهای ۱۷ اینچی و قطعات تزیینی داخلی برای این خودرو عرضه کرده که چهرهٔ آن را تهاجمیتر میکند.