
عاداتی که اعتبار برندتان را زیر سوال میبرد
هیچ یک،مهمترین ویژگی یک برند، اعتبار آن است. اعتبار بر انتخاب مشتری در همه سطوح حتی برای خریدهای نسبتا کمهزینه تاثیر میگذارد. وقتی مشتریان یک برند را ارزشمند ببینند و بدانند انتظارات آنها برآورده میشود تاثیر بسیار زیادی بر تصمیمات خریدشان خواهد داشت. متاسفانه بسیاری از برندها در تلاشهای تقویت اعتبارشان به خاطر اشتباههاي نسبتا کوچکی به دردسر میافتند. عادات آنلاین زیر شاید کارهای بزرگی به نظر نرسند اما میتوانند به راحتی تلاشهای برندسازی شما را دچار تزلزل کنند.
از صفات عام استفاده میکنید.
هر برندی میخواهد کسبوکار خود را به بهترین جایگاه ممکن برساند. اما بسیاری از کسبوکارها به جای نمایش بهترین عملکرد خود در یک نمونه کاری آنلاین، از صفاتی عام مانند «کیفیت بالا»، «بهترین در کسبوکار» یا «تیم باتجربه» استفاده میکنند.
کارشناسان رسانهای دریافتهاند که چنین صفات عامی در واقع اعتبار شما را تقلیل داده و به کمبودهای اساسی پیشنهادهاي کسبوکار شما اشاره میکنند. درعوض مثالهای تقویت اعتبار خاص مانند جوایزی که برنده شدهاید یا مدت حضور شما در کسبوکارتان را ذکر کنید.
کسبوکار خود را در گوگل قرار ندادهاید.بیشتر مشتریان بالقوه و حتی بسیاری از مشتریانی که دوباره بازمیگردند URL شرکت شما را به خاطر نمیسپارند. آنها برای پیداکردن شما در گوگل جستوجو میکنند. با این حال که وبسایت شما باید با بخشی از نتایج جستوجوی آنها بالا بیاید، بسیاری از مشتریان به اولین فهرست یافتشده در گوگل نگاه خواهند کرد. اگر شما اضافه نکردهاید یا کسبوکارتان را ذکر نکرده باشید اعتبار خود را به سرعت از دست میدهید.ذکر کسبوکار شما کمک میکند تا به مشتریان ثابت کنید که یک حضور آنلاین واقعی دارید. این به آنها فرصتی میدهد تا نظرات را بررسی کرده و اطلاعات ضروری دیگر را به سرعت پیدا کنند. اگر کسبوکار خود را ذکر نکنید، این پیام را به آنها میدهید که شما به حضور وبی خود اهمیتی نمیدهید و اینکه وبسایت شما احتمالا به مشتریان برای حل مشکلاتشان کمکی نخواهد کرد.
صفحه رضایت مشتریان را در سایت خود نادیده گرفتهاید.
نظرات مشتری میتواند شما را در جذب کسبوکار جدید توانمند یا ضعیف کند، حتی برای صنایع غیرفنی مانند لولهکشی یا مراقبت از چمن. به هر حال تعداد بسیار زیادی از برندها به سایتها اجازه نظردهی به شخص سوم را میدهند چون از طریق یک وبسایت بدون رضایت مشتریان زمان سختتری برای اعتبارسازی خود خواهید داشت.
شما آگاهانه از کلمات به ظاهر هوشمند استفاده میکنید.
بخش اصلی اعتبارسازی این است که ثابت کنید واقعا میدانید درباره چه چیزی صحبت میکنید. به این خاطر است که بسیاری از برندها قدرت وبلاگنویسی را درک میکنند؛ اشتراکگذاری حقایق و نکات روش فوقالعادهای برای نمایش خبرگی و بهبود رتبه سئوی شماست. این مشکل زمانی روی میدهد که وبلاگها و محتوای آنلاین دیگر با کلمات هوشمندانه چاشنیدار میشوند تا بتوانند اعتبار بیشتری به دست آورند.برخی کلمات به شما کمک میکنند تا هوشمندانهتر به نظر برسید، اما تنها مخاطب شما را گیج میکنند.بدتر اینکه تلاش برای استفاده از زبان پیچیدهتر بسیار محتمل است که باعث اشتباههاي خجالتآوری از سوی شما شود. سادگی آن را حفظ کنید، با زبان ساده و قابل درک اعتبار خود را خواهید ساخت.
شما نتوانستهاید برند خود را مردمی کنید.
کلاهبرداران و وبسایتهای جعلی این روزها بسیار زیاد و رایج هستند و به همین دلیل بسیاری از مصرفکنندگان در هنگام بررسی یک برند جدید برای اولین بار به شکلی هوشمندانه محتاط هستند.متاسفانه در تلاشی برای صرفهجویی در زمان، بسیاری از کسبوکارهای کوچکتر از تصاویر و یک صفحه عمومی «درباره ما» روی سایتشان استفاده میکنند. یک چنین حرکتی شاید راحتتر باشد اما شفافیت کمتری را نشان میدهد و به مشتریان علامت میدهد که سایت شما ممکن است یک کلاهبردار باشد.درعوض کسبوکار خود را با تصاویر افرادی که برای شما کار میکنند مردمی کنید. صفحه «درباره ما» را با جزئیات منحصر به فردی درباره گذشته شرکت خود شخصی کنید. از شاملکردن اطلاعات شخصی درباره تیم یا تصاویر دفترتان نترسید. چنین مواردی میتوانند راهحلی برای اثبات مشروعیت شما باشند.