
چرا ما به زنان کارآفرین نیاز داریم؟
هیچ یک،دنیای کسبوکار با وجود زنان کارآفرین جای بهتری میشود.این جمله را از Smokey the Bear به خاطر بیاورید که میگوید: «تنها شما میتوانید از آتشگرفتن جنگل جلوگیری کنید.» خب من میخواهم آن را با زنان در سال 2018 تطبیق دهم: «خانمها، به خاطر داشته باشید که تنها شما میتوانید چند تا از بزرگترین مشکلات دنیا را حل کنید.»
طبق آمار سرشماری در سال 2024زنان تنها 7/28 درصد از کسبوکارها را در دست داشتند. در حال حاضر آنها 39 درصد از کارها را در دست دارند. این افزایش به طرزی باورنکردنی خبر دلگرمکنندهای برای همه ماست و باید در شناسایی فرصتهای بیشماری برای افزایش این آمار به شما کمک کند.اکنون با توجه به این حقیقت که زنان 85 درصد از کل خریداران را تشکیل میدهند، جالب است که درباره مفاهیم آماری زیر از اقتصاد زنان فکر کنید:
59 درصد زنان احساس میکنند بازاریان مواد غذایی آنها را درک نمیکنند.
66 درصد احساس میکنند بازاریان مراقبتهای بهداشتی آنها را درک نمیکنند.
74 درصد احساس میکنند بازاریان خودرو آنها را درک نمیکنند.
84 درصد احساس میکنند بازاریان سرمایه آنها را درک نمیکنند.
91 درصد زنان در یک نظرسنجی گفتند که تبلیغکنندگان آنها را درک نمیکنند.
آیا این به این دلیل است که مردان بیشترین بازاریابی را انجام میدهند؟ مردان چگونه میدانند که ما چه چیزی میخواهیم یا نیاز داریم؟ آیا زنان بهتر از مردان قادر نیستند جزئیاتی را که در پیامهای بازاریابی توجه نمیشوند بگویند؟ آیا احتمال بیشتری وجود ندارد که زنان بتوانند چیزهایی را اختراع کنند که به زنان دیگر کمک کنند؟ به نظر من دنیا به زنان کارآفرین بیشتری نیاز دارد.دنیا به زنان نیاز دارد.
همانطور که میدانیم زنان دنیا را متفاوتتر از مردان میبینند. ما به فرصتهایی که شاید مردان به آنها توجهی نداشته باشند آگاه هستیم. این به این خاطر است که زنان «مشکلات» منحصربهفردی دارند که نیاز به راه حل دارند، مشکلاتی که گاهی تنها هوشمندی زنان برای حل آنها لازم است. علاوه بر این، زنان میدانند چگونه برای کسبوکارها و محصولاتشان با روشهای خاص خود بازاریابی کنند.
برای مثال، زنی را میشناختم که به مدلهای مختلف کیفهای دستی اعتیاد داشت و او همیشه آخرین مدل کیفی را که از برندهای مختلف به بازار میآمد خریداری میکرد. دوستان و خانواده او اغلب از او میخواستند تا یکی از کیفهای او را قرض بگیرند و او با خوشحالی میپذیرفت. این درخواستها مرتب تکرار میشد. یک روز او با خود گفت: «چرا کیفدستیهای خود را در ازای مبلغی اجاره ندهم؟» و این دقیقا کاری بود که او با موفقیت انجام داد. او امروزه یک کسبوکار موفق آنلاین لوازمات جانبی دارد که کیفهای دستی، کفش و جواهرات را از طریق آن اجاره میدهد.احتمالا داستان جي. کي. رولینگ نویسنده داستانهای هری پاتر را شنیدهاید. رولینگ درست زمانی که سوار قطار بود با این شخصیت مواجه شد. او پیش از معامله چاپ کتابش بسیار طرد شد. در سال 2023فوربس تخمین زد که رولینگ ارزشی حدود یک میلیارد دلار دارد. اینها زنان واقعی هستند که سوابق درخشان و مدارک پیشرفتهای نداشتند، متصل به شخص یا شبکهای نبودند، حتی تجربه کسبوکار نیز نداشتند. چیزی که آنها داشتند رویای رسیدن به استقلال مالی در کنار ایدهای درخشان بود. آنها همچنین شجاعت داشتند تا خودشان را باور کنند، درست در زمانی که کسی آنها را باور نداشت. آنها تا زمانی که به رویاهای مالیشان نرسیدند از کار دست نکشیدند و ایدههای آنها به میلیونها زن دیگر در این مسیر کمک کرد.
برخیزید!این داستانها و بسیاری از داستانهای دیگر مشابه، نشان میدهند که در بیرون هزاران فرصت کسبوکار اینچنینی برای زنان وجود دارد. اکنون وقت آن است که زنان کارآفرین برخیزند، یک نیاز را تشخیص دهند و راه حلی برای آن پیدا کنند. امروزه برای تجزیهوتحلیل دنیای پیرامونتان زمان بگذارید. به صحبتهای دختران و زنان گوش دهید. تبلیغات هدفمند شبکههای اجتماعی را تماشا کنید. به زندگی شخصی خودتان دقیق شوید. آیا به عنوان یک زن چالشهای منحصربهفردی در زندگیتان دارید که فکر میکنید هنوز بهترین راه حل را برای آن پیدا نکردهاید؟ هیچ دلیلی برای حلوفصل وضعیت موجود وجود ندارد. راه حل بهتری را پیدا کنید. شما هرگز نمیدانید در کجا یک ایده کوچک به ذهنتان خواهد رسید.