
رکوردشکنی در سفارشهای نیمساله
معمولاً وقتی یک خودرو به پایان عمر خود نزدیک میشود، تقاضا برای آن کاهش مییابد، اما این قضیه درباره پرچمدار خانوادگی اینگولشتات صدق نمیکند. در واقع، یکی از نمایندگان شرکت اعلام کرده که تقاضا برای RS6 در نیمه اول سال تاکنون بیسابقه بوده است.آئودی در گفتوگو با روزنامه تجاری آلمانی «Automobilwoche» از ثبت سفارشهای رکوردشکن نیمسال RS6 آوانت خبر داد. آلینا زیزن، سخنگوی فروش و بازاریابی شرکت، گفت که محبوبیت این واگن باعث افزایش کلی تقاضا در بخش آئودی اسپرت شده است. تا پایان خردادماه، سفارشهای بخش آئودی اسپرت نسبت به شش ماه اول سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است.
راز محبوبیت RS6 در پایان چرخه عمر
برای روشن شدن موضوع، باید گفت که آئودی اسپرت تنها مدلهای با نشان RS را شامل میشود و مدلهای رده پایینتر S در آن محاسبه نمیشوند. این در حالی است که مرسدس و بیامو مدلهای رده پایینتر خود را همراه با نسخههای کامل AMG و M به صورت یکجا ارائه میدهند. این موضوع موفقیت RS6 را بویژه برای خودرویی که عمر آن رو به پایان است، قابل توجهتر میکند. در دو نسل اول خود (C5 و C6، RS6)
به صورت سدان و واگن عرضه میشد، اما نسل C7 و فعلی C8 به شکل واگن آوانت عرضه شدهاند که کاربردیتر است. در حالی که RS7 اسپرتبک شباهت زیادی با RS6 دارد.
هیبریدی، اما همچنان قدرتمند
اما چرا این آوانت داغ و پرطرفدار در اواخر عمر خود اینقدر موفق است؟ احتمالاً ترکیبی از عوامل در این موفقیت نقش دارند. مرسدس-ایامجی هنوز مدل جدیدE63 Estate را عرضه نکرده و تصمیم بیامو برای استفاده از پیشرانه هیبریدی در M5 تورینگ باعث شده طرفداران موتور خالص V8 کمیاز آن دور شوند. در زمینه الکتریکیسازی، آئودی تأیید کرده که نسل بعدی RS6 آوانت (C9) از سیستم هیبریدی بهره خواهد برد. برخی خریداران ممکن است بخواهند قبل از جایگزینی مدل فعلی با نسخهای سنگینتر و پیچیدهتر، مدل کنونی را تهیه کنند.
انتظار میرود موتور V8 حفظ شود، اما سیستم پلاگین هیبرید میتواند دوستداران موتورهای درونسوز صرف را منصرف کند.
البته میتوان گفت این اتفاق چندان هم جدید نیست، چون RS6 کنونی هم از سیستم هیبریدی ملایم استفاده میکند. به هر حال، دیدن موفقیت یک واگن در بازار امروز که تحت سلطه SUVهاست، بسیار دلگرمکننده است. آئودی بار دیگر تعهد بلندمدت خود به خودروهای استیت (واگن) با عملکرد بالا را تأیید کرده و بنابراین مدلهای سریع و پرقدرت آوانت همچنان به بازار خواهند آمد.
خودروی مفهومیجدید آئودی در راه است
تصاویر پخش شده و ویدیوها از نمونههای اولیه نسل بعدی RS6 آوانت و همچنین RS4 آوانت کوچکتر منتشر شده است. انتظار میرود مدل دوم نیز از فرمول مشابهی پیروی کند؛ حفظ تمام سیلندرها به همراه موتور الکتریکی و باتری. آئودی ساخت مدلهای RS با موتور چهار سیلندر را منتفی اعلام کرده و با پایان خط تولید موتور پنج سیلندر، احتمالاً نسخهای توسعهیافته از موتور شش سیلندر خواهد داد. اما خبرهای بیشتری هم از آئودی اسپرت در راه است؛ در سپتامبر پیش رو، آئودی خودروی مفهومیجدیدی را معرفی خواهد کرد که جایگاه آن بین TT و R8 است و هدفش ایجاد همان هیجان و شور اولیه TT اصلی در اواخر دهه ۱۹۹۰ است. این خودرو به طور مناسبی «TT Moment 2.0» نامگذاری شده است.
