
مشخصات فنی مرسدس بنز برابوس راکت GTC
قلب تپنده مرسدس بنز برابوس راکت GTC، قوای محرکه هیبریدی برابوس راکت 1000 است. بخش احتراق داخلی این مجموعه، یک پیشرانه V8 تویین توربو است که حجم آن توسط مهندسان برابوس از 4.0 لیتر به 4.5 لیتر افزایش یافته است. این موتور به تنهایی قادر به تولید قدرت 796 اسب بخار و گشتاور 1050 نیوتن متر است.
این موتور قدرتمند با یک موتور الکتریکی ۲۰۴ اسب بخاری که روی محور عقب نصب شده، پشتیبانی میشود. این موتور الکتریکی که به گیربکس دو سرعته اختصاصی خود مجهز است، از یک باتری لیتیوم یونی ۶.۱ کیلو وات ساعتی تغذیه میکند. مجموع خروجی این سیستم هیبریدی به عدد شگفتانگیز ۱۰۰۰ اسب بخار و گشتاور عظیم ۱۸۲۰ نیوتن متر میرسد. برای محافظت از سیستم انتقال قدرت، این گشتاور به صورت الکترونیکی به ۱۶۲۰ نیوتن متر محدود شده است.
حداکثر سرعت به دلیل محدودیتهای فیزیکی و تایرها، به صورت الکترونیکی روی 317 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس 9 سرعته اسپرت و سیستم تمام چرخ محرک با کنترل الکترونیکی به جاده منتقل میشود. سیستم اگزوز فولادی ضدزنگ برابوس نیز دارای سوپاپهای فعال است که به راننده اجازه میدهد بین حالت آرام بازگشت به خانه و غرش هیجان انگیز V8 یکی را انتخاب کند.
طراحی ظاهری
بدنه مرسدس بنز برابوس راکت GTC یک شاهکار مهندسی و طراحی است که به طور کامل از فیبر کربن پیش آغشته (Prepreg) و با استفاده از فرآیند اتوکلاو ساخته شده است. این بدنه سپس با رنگ قرمز و منحصربهفردی پوشانده شده که بسته به زاویه تابش نور، شخصیت آن تغییر میکند و بافت فیبر کربن از زیر آن قابل مشاهده است. هر خط و هر منحنی در این بدنه، با هدف خاصی و پس از ساعتها بهینهسازی در تونل باد طراحی شده است.
در نمای جلو، اسپلیتر عظیم با یک باله کاربردی، نیروی رو به پایین را افزایش میدهد و ورودیهای هوای غولپیکر، هوای خنک را به سمت رادیاتورها و ترمزهای جلو هدایت میکنند. گلگیرهای پهن و عضلانی که عرض خودرو را به 198.5 سانتی متر رساندهاند، با رکابهای جانبی مهندسی شده، جریان هوا را به سمت عقب هدایت میکنند. در بخش عقب، یک اسپویلر دم اردکی (Ducktail) به صورت یکپارچه با بدنه طراحی شده و در کنار یک دیفیوزر تهاجمی، پایداری خودرو را در سرعتهای بالا تضمین میکند. در دل این دیفیوزر، چهار خروجی اگزوز تیتانیومی که با فیبر کربن پوشانده شده و با نوری قرمز روشن میشوند، خودنمایی میکنند.
این ظاهر تهاجمی با رینگهای فورج شده و انحصاری برابوس مونو بلاک P پلاتینیوم ادیشن تکمیل میشود. این رینگها به صورت نامتقارن با سایز 21 اینچ در جلو و 22 اینچ در عقب نصب شدهاند و دارای تیغههای آیرودینامیکی از جنس فیبر کربن با رنگ قرمز هستند که هم به زیبایی و هم به خنک کاری ترمزها کمک میکنند. این رینگهای عظیم با تایرهای عملکرد بالای کانتیننتال SportContact 7 با سایز 275/35 در جلو و 335/25 در عقب پوشانده شدهاند و قوس چرخها نیز برای ایمنی بیشتر با کولار (Kevlar) پوشیده شده است.
طراحی داخلی، کابین و داشبورد
کابین مرسدس بنز برابوس راکت GTC که برابوس آن را شاهکار مینامد، جایی است که وسواس این شرکت در توجه به جزئیات به اوج خود میرسد. با باز شدن سقف الکتروهیدرولیک، هنر دست صنعتگران برابوس به طور کامل نمایان میشود. تقریبا تمام سطوح داخلی، از صندلیها و پنل درها گرفته تا کفپوشها و حتی صندوق عقب، با چرم بسیار باکیفیت و به رنگ قرمز دیپ، هماهنگ با بدنه، پوشانده شده است.
دوختهای روی چرم با الگوی خاص صدفی (Shell) برابوس انجام شده و لوگوی دو B این شرکت به صورت برجسته در نقاط مختلف کابین حک شده است. برای ایجاد تضاد، از تزئینات فیبر کربنی با امضای برابوس (Brabus Signature Carbon) روی فرمان و پدالها و همچنین تریم خاکستری مات (Shadow Gray) در بخشهای دیگر استفاده شده است. پدالها و رکابهای داخلی نیز به لوگوی نورانی برابوس مجهز هستند که به محض باز شدن درها، جلوهای ویژه ایجاد میکنند.
قیمت مرسدس بنز برابوس راکت GTC
قیمت مرسدس بنز برابوس راکت GTC به اندازه عملکرد آن، جسورانه است. قیمت اعلام شده برای این هایپرکار روباز در حدود 813 هزار دلار است که تقریبا چهار برابر قیمت یک مرسدس بنز SL 63 S E Performance استاندارد است. قیمت این خودرو در بازار اروپا 830 هزار یورو اعلام شده است. با این حال، برابوس برای بازار آمریکا، قیمت را فقط به مالک خودرو اعلام خواهد کرد که بر انحصاری بودن و ماهیت سفارشی آن تاکید دارد. این مبلغ، مرسدس بنز برابوس راکت GTC را به یک بیانیه قدرتمند از ثروت و جایگاه برای مالک آن تبدیل میکند. یعنی فردی که به دنبال نهایت عملکرد، تجمل و انحصار در قالب یک هایپرکار روباز است.
