
با بازاریابی تجربی، شرکتتان را در ذهنها ماندنی کنید
هیچ یک،از تاکتیکهای بازاریابی چریکی تا نفوذ به دنیای افراد تاثیرگذار، امروزه متمایزشدن از رقیبانتان بسیار سخت است. شرکتها باید استراتژیهای بازاریابی منحصربهفردی را برای شناختهشدن برندشان پیدا کنند. یک روش محبوب، بازاریابی تجربی است. چون همانند یک برند به جای بازاریابی مصرفکنندهها، مصرفکنندهها شما را بازاریابی میکنند. با دعوت از مصرفکنندگان به رویدادها و تجارب خود، به آنها اجازه دهید تا در رشد واقعی کسبوکارتان و ایجاد روابط یک به یک با شما مشارکت کنند. در نتیجه، مشتریان از طریق شبکههای اجتماعی و کانالهای دیگر، تجربیاتشان را با شما به اشتراک میگذارند و برند شما را با تعاملی مثبت منتشر میکنند. اگر مطمئن نیستید که بازاریابی تجربی برای برند شما مناسب است نکات مفیدی را از مک آرتور درباره بازاریابی تجربی یاد بگیرید.
سایت کارآفرین: چگونه بازاریابی تجربی به کسبوکار شما کمک کرده است؟
مک آرتور: بازاریابی تجربی به روشهای مختلف به کسبوکار من کمک کرده است. این به ما اجازه داده است تا در برندمان خاصتر باشیم که به نوبه خود به مشتریان ثابت ما اجازه میدهد تا بدانند چه میخواهند و از ما چه انتظاری دارند و پس از آن چرخه رزرو و فروش را به طور مستمر ادامه دهند. وقتی شما یک تجربه بهیادماندنی را برای افرادی ایجاد میکنید که علاقه خود را به شکلی واقعی نشان میدهند، این كار موجب بازاریابی، فروش و برندسازی شما ميشود. این كار برای موفقیت شما ضروری است.
سایت کارآفرین: برای کسانی که میخواهند شروع کنند فکر میکنید چه نوع مطالعات موردی یا کمپینهای بازاریابی تجربیاي موفقیتآمیز هستند؟
مک آرتور: اول و مهمتر از همه، به عنوان یک برند خودتان را بشناسید و «توضیح» شما برای فهمیدن موثرترین نوع کمپینهای بازاریابی تجربی ضروری است. من همیشه در زمان کسب تجربه از خودم پرسیدهام چه چیزی دوست دارم؟ توصیه من برای کسی که میخواهد شروع کند این است که به ترندها توجه کند، ببیند دیگران چه کارهایی انجام میدهند و سپس ببیند چند گام دیگر میتواند بردارد. از دیگران تقلید نکنید. اصل باشید و یک تجربه کامل خلق کنید.
همه چیز از شیوه صحبتکردن شما با مشتریان، تجربههاي بصری، و احساس آنها مهم هستند.
سایت کارآفرین: بازاریابی تجربی کارهای زیادی را با حواس انجام میدهد، اینکه چه احساسی دارید، چه چیزی میشنوید و چه چیزی را لمس میکنید. چرا شما فکر میکنید کسبوکارها از این رویکرد استفاده میکنند؟
مک آرتور: ما در زمانهای زندگی میکنیم که دائم با اطلاعات بمباران میشویم. یک میلیون پلتفورم شبکههای اجتماعی مختلف، برنامههای ایمیل، برنامههای پیامرسان، برنامههای دوستیابی، «ترندهای» خبری و… وجود دارند. این هنجار شده است و همه ما را کمی نگران کرده است. کسبوکارها برای جلب توجه بیشتر مصرفکنندگان مجبورند تجربیاتی را برای آنها ایجاد کنند.
درخواست هرگونه ترکیبی از حواس به روشی مناسب در واقع میتواند یک کمپین بازاریابی تجربی موثر را ایجاد کرده یا منجر به شکست کند.
سایت کارآفرین: برای کارآفرینانی که پیرو بازاریابی تجربی هستند چه توصیهای دارید؟
مک آرتور: همانطور که قبلا گفتم، خودتان را بشناسید. برای رسیدن به چه چیزی تلاش میکنید؟ آیا میخواهید مشتریان ثابتتان شما را در شبکههای اجتماعیشان مطرح کنند؟ آیا میخواهید مردم تجربهشان را با شما به خاطر بسپارند و برای دوستانشان نیز تعریف کنند؟ خاص باشید.
با برندتان هماهنگ باشید. اگر شما در حال راهاندازی یک کسبوکار هستید به میان مصرفکنندگان بروید و درباره آنها مطالعه کنید. سوالاتی بپرسید. کار سختی نیست که شما بتوانید همه چیز را درباره آنها بدانید و سپس چیزی را که میخواهند به آنها بدهید.
سایت کارآفرین: آنها چه جنبههایی را باید بررسی کنند؟
مک آرتور: حتما جنبههاي تجاری و مالی را در زمان ایجاد تجربهتان بررسی کنید. من صاحبان کسبوکار زیادی را میبینم که نمیتوانند از راه خود بیرون بیایند و یک ایده بد را کنار بگذارند. با خودتان صادق باشید. اگرچه این با گفته قبلی من تناقض دارد، اما شما نمیتوانید کاملا به این ترندها تکیه کنید. فراتر فکرکردن و نوآوربودن نسبت به ایدههایتان موثرترین روش متمایزکردن خودتان از رقباست. شما باید به ترندها توجه کنید اما هنوز راه خود را هموار نکردهاید. به طور قطع مطمئن باشید که ایده شما هنوز مناسب است.