
فواید تایید اشخاص تاثیرگذار در اینستاگرام
هیچ یک،کارکردن با افراد تاثیرگذار در شبکههای اجتماعی به برند شما شخصیت و اعتبار خواهد داد. اگر شخصیتی تاثیرگذار در شبکههای اجتماعی در پستهایی که ارسال میکنید نظر دهد، این موضوع در نگاه دنبالکنندگان شما برايتان اعتبار میآورد. همچنین اگر افراد تاثیرگذار در محتوای خود به برند شما اشاره کنند باعث میشود توجه بسیاری از هواداران و دنبالکنندگان وفادار او به برند شما جلب و باعث مشهورشدن برندتان شود.
من با پیمایش در میان نظرات، روی یکی از پستهایم چشمم به این نظر افتاد: «ممنون از اینکه تشریف آوردید.» این نظر از سوي یک سرآشپز مشهور و محبوب ارسال شده بود که شب قبل در یک رستوران بزرگ در نیویورک مهمان او بودم. این مسئله اعتبار لذتبخشی از یک آزمایش ششماهه بود. راستش را بخواهید من شکمو نیستم یا مروج گیاهخواری نیستم. من یک بازاریاب دیجیتال هستم که میخواهم نشان دهم چگونه افراد تاثیرگذار از دستهای تاکتیکهای کلاهسیاه استفاده میکنند تا به مردم بقبولانند که آنها ارزش سرمایهگذاری را دارند. برای بررسی این موضوع، مجبور شدم یکی از آنها باشم. من در خیال خودم یک زندگی شاد ارزان را پیشبینی میکنم بنابراین تصمیم گرفتم تا صنعت گردشگری را مورد هدف قرار دهم.
برای رشد سریع یک حساب در اینستاگرام، بازارگاههای کلاهسیاه تنوعی از خدمات را پیشنهاد میدهند. من ترکیبی از اینها را در کنار آزمونی دقیق به کار گرفتم و حسابم را از صفر به 40هزار کاربر تنها در یک دوره ششماهه رساندم. به جرات میگویم که حدود 70 درصد از دنبالکنندگان من واقعی بودند.
با این حال که کنترل خودکار اینستاگرام چیز جدیدی نیست خواستم تا کنترل کامل آن و دسترسی به دادهها را در دست داشته باشم. به همین منظور یک نرمافزار خریداری کردهام که به طور خودکار حسابها را میپسندد، دنبال میکند یا دنبالکردن آنها را لغو میکند، اما لازم است همه فیلترها و پارامترها را تنظیم کنم و نظارت هفتگی روی آنها داشته باشم.وقتی افرادی که من آنها را پسندیده یا دنبال کرده بودم از این کارها مطلع شدند درصد خاصی از آنها نیز من را دنبال کردند. به منظور سازماندهی محتوا عکسهای حسابهای دیگر را نمایش و یک لینک را به دنبال نظرات ارائه دادم. هرگز هیچ شکایتی دریافت نکردم و اغلب میدیدم که افراد برای انجام چنین کاری از من تشکر میکردند.
ماه اول را برای آزمایش چندین حساب صرف کردم تا محدودیتهای اینستاگرام را درک کنم و تصویری از نحوه کار این الگوریتم به دست آورم. من دنبالکنندگان افراد تاثیرگذار و برندهای دیگر گردشگری را بررسی کردم، تا فقط بتوانم بیشتر دنبالکنندگان جعلی را پیدا کنم. پس از یک ماه و با هدف قراردادن عکسهای ارسالشده در یک محل جغرافیایی خاص مانند یک اقامتگاه ساحلی مطلوب متوجه شدم کیفیت کاربران بسیار بالاتر، اما میزان دنبالکردن آنها بسیار کمتر بود. نقطه خوشایند این کنترل خودکار، ترکیب هر دو بود.
با هدف قراردادن دنبالکنندگان افراد تاثیرگذار، پنج تا 10 درصد آنها، من را دنبال میکنند. بنابراین از هر صدنفری که من دنبال کنم، پنج تا 10 نفر از آنها من را دنبال میکنند. روزانه بین 400 تا 800 نفر را دنبال میکنم. سپس چند روز بعد به طور خودکار یک کاربر را از حالت دنبالکردن خارج میکنم تا بین دنبالکنندگان و دنبالشدگان تعادل حفظ شود.همچنین کاربرانی را که با هشتگهای معمولی مانند #photooftheday، تعامل دارند هدف قرار دادم. زمانی که یک عکس را پست کردم، میزان مشارکت آن بسیار بیشتر از تعداد دنبالکنندگان من شد. اینستاگرام این را به عنوان یک پست ارزشمند میبیند و سپس آن را در معرض بیشتر دنبالکنندگانم قرار میدهد. میدانم بسیاری از روابط عمومیها و بازاریابان اغلب درصد مشارکت را به عنوان یک شاخص اعتبار حساب در نظر میگیرند. هر چیزی که کمتر از پنج درصد مشارکت داشته باشد ضعیف تلقی میشود. این بدین معنی است که میتوانستم از هشتکگذاری به طور کاملا موفقیتآمیز استفاده کنم.
گروههای مشارکت، کلوپهای شبکههای اجتماعی هستند. در حالی که محل اجتماعات عمومی در دسترس فراوانی وجود دارد، گروههای مخفی نیاز دارند که شما یک دنبالکردن قابل توجهی داشته باشیشد. وقتی یکی از اعضای گروه عکسی را پست میکند دیگر اعضا باید آن عکس را به محض پستشدن لايك كنند. این امر، موجب میشود که الگوریتم، این عکس را محبوب تلقی کند. این عکس به همین ترتیب برای همه دنبالکنندگان حسابهای دیگر محبوب جلوه میکند. هدف این است که آن را بر روی بخش Explore اینستاگرام منتشر کنید، تا عکس شما برای میلیونها نفر نمایش داده شود. من با این شیوه روزانه حدود 500 دنبالکننده جدید به دست میآورم.