
مالکان باشگاه استقلال اهداف بزرگی را برای آینده این باشگاه ترسیم کردهاند و قصد دارند از طرحهای سختافزاری کلان رونمایی کنند. استقلال اکنون وابسته به یک شرکت تجاری بسیار قدر است که چندی قبل از اولین کشتی تجاری خود با نام استقلال که قرار است برای این باشگاه کسب درآمد کند، رونمایی کرد.
به تازگی نیز دومین کشتی به مرحله بهرهبرداری رسیده و قرار است با نام باشگاه استقلال فعالیت خود را آغاز کند و مسئولان باشگاه استقلال ابراز امیدواری کردهاند که در ماههای منتهی به پایان سال، از یک کشتی دیگر با نام استقلال رونمایی شود.
اما هلدینگ خلیج فارس اهداف بزرگتری را نیز در سر میپروراند که در ارتقای جایگاه استقلال بسیار پراهمیت است. در همین راستا از باشگاه استقلال شنیده میشود که مالکان این باشگاه در نظر دارند طرح ساخت اولین ورزشگاه اختصاصی باشگاه استقلال را به مرحله اجرایی بگذارند.
این طرح در میان اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال و مالکان این باشگاه مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات مقدماتی برای حصول نتیجه انجام شده است. البته پیشتر نیز از چنین طرحهایی صحبت شده بود؛ به خصوص زمان علی خطیر که حتی مدیرعامل سابق باشگاه استقلال زمینهساز حضور نمایندههای چند کشور شرق آسیایی در ایران هم شد تا تفاهمنامه همکاری میان دو طرف امضا شود، اما آن طرح به دلیل نواقص بسیاری که وجود داشت، هرگز به مرحله اجرایی نرسید.
حالا اما باشگاه استقلال به واسطه عزمی که در میان مالکانش وجود دارد و عمیقاً به دنبال اقدامات زیرساختی است قصد دارد ساخت ورزشگاه را عملی کرده و سال آینده رسماً از ورزشگاه اختصاصی باشگاه استقلال رونمایی کند.
تاجرنیا: کشتیهای دوم و سوم استقلال بزودی خریداری میشوند
علی تاجرنیا، رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال، در راستای درآمدزایی در باشگاه استقلال توضیحاتی داده که جالب توجه است: «بیش از یک ماه و نیم است که نخستین کشتی خریداریشده برای باشگاه استقلال، در حال جابهجایی مواد اولیه و محصولات بین شرکتهای مختلف پتروشیمی است. این اقدام بر اساس توافقات و تصمیم مالکان باشگاه در هلدینگ خلیج فارس انجام شده است. طبق این توافق، مقرر شد تا پایان امسال سه کشتی بهصورت وام قرضالحسنه ارزی در اختیار باشگاه استقلال قرار گیرد.»
تاجرنیا درباره نقش این کشتیها در فعالیتهای اقتصادی باشگاه استقلال، ادامه داد: «این کشتیها در مجموعه شرکتهای هلدینگ خلیج فارس خدمات حملونقل ارائه خواهند داد. بخشی از درآمد این فعالیت صرف بازپرداخت اقساط وامها و بخشی دیگر بهعنوان درآمد مستمر به باشگاه اختصاص مییابد. کشتی نخست حدود دو ماه پیش خریداری و با نام «استقلال» ثبت شده و هماکنون در آبهای مرزی کشور مشغول جابهجایی کالاهای پتروشیمی است. خرید کشتیهای دوم و سوم نیز در دستور کار قرار دارد و تا پیش از پایان سال انجام خواهد شد.»
رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال درباره تأثیر این پروژه بر امور مالی باشگاه این توضیح را داد: «با خرید و بهرهبرداری از این سه کشتی، بخش عمدهای از هزینههای باشگاه تأمین خواهد شد و استقلال دیگر وابسته به کمکهای مستقیم شرکتها و مالکان نخواهد بود. ایجاد درآمد پایدار یکی از مهمترین اهداف هیأتمدیره جدید است و این پروژه بخشی از همین برنامه محسوب میشود.»
وی در پایان با اشاره به ادامه طرحهای اقتصادی باشگاه گفت: «در کنار این پروژه، جذب حامیان مالی برای پیراهنها و سایر بخشهای اسپانسری نیز در دستور کار قرار دارد. هدف ما این است که برای نخستینبار در ایران، تراز مالی باشگاهها به نقطهای برسد که درآمد آنها پاسخگوی تمام هزینهها باشد.»