
اقدامهای مهم قبل از شروع یک کسبوکار جانبی
هیچ یک،بیشتر مردم یک فعالیت جانبی را برای درآمدزایی بیشتر در کنار شغل تمام وقتشان شروع میکنند. شاید شما وام دانشجویی گرفتهاید و در حال پرداخت آن هستید یا برای دوران بازنشستگیتان پسانداز میکنید یا شاید میخواهید پول بیشتری برای تعطیلات داشته باشید. وقتی فعالیت جانبی شما روی غلتک میافتد میتواند به یک کسبوکار کاملا توسعهیافته تبدیل شود. بسیار مهم است که شما قبل از شروع، پیامدهای احتمالی کارتان را بررسی کنید. در اینجا چهار مورد وجود دارد که شما باید قبل از شروع انجام دهید.
۱-به خوبی برنامهریزی کنید و آماده شوید.
شما قطعا نمیتوانید به راحتی پول به دست آورید. خوشبختانه هنوز تماموقت کار میکنید. مسیر خود را محاسبه کنید و ببینید چه مقدار پول باید در هر ماه از فعالیت جانبیتان کسب کنید. هیچ موفقیتی یکشبه به دست نمیآید بنابراین این پول را پسانداز کنید و برای روزهای خوب و بد آماده باشید. با این حال شما میتوانید برای شروع کسبوکارتان وام بگیرید اما بهتر است این کار را نکنید.
۲- تشریفات اداری را کامل کنید.
یک کسبوکار جانبی معمولا نیازی به خدمات یک وکیل یا حسابدار ندارد اما اگر آن را به یک کسبوکار رسمی تبدیل کردید به آنها نیاز خواهيد داشت بنابراین مطمئن شوید که قانونهای مورد نیاز را قبل از شروع به کار رعایت کردهاید. تصمیمگیری درباره ساختار یک کسبوکار شروع خوبی است، بنابراین جوانب مثبت و منفی یک LLC، شرکت یا مشارکت را در میان دیگران بررسی کنید و زمانی که به کمک نیاز دارید با یک فرد حرفهای صحبت کنید. سپس یک اسم انتخاب و کسبوکارتان را ثبت کنید و شماره مالیات را دریافت کنید. منابع آنلاین زیادی مانند سازنده تجاری بنیاد ادوارد لو، وجود دارند که قبل از شروع یک حرفه اطلاعات زیادی به شما میدهند.
3-یک قدم بردارید.
شما احتمالا کسبوکار جانبیتان را در خانه راهاندازی کردهاید اما وقتی کارتان رونق بگیرد شغل تمام وقت شما محسوب میشود و احتمالا زمانش رسيده است که یک فضای جدید را برای این کار در نظر بگیرید. در اطرافتان به دنبال کسی باشید که نیازهای کاریتان را بر آورده سازد و یک فهرست برای ماندن در مسیر ایجاد کند. مقدار فضای خاصی را بسته به مقدار تجهیزاتی که دارید برای کارمندانتان در نظر بگیرید و حق اجاره را تا زمانی که کسبوکار شما به طور جدی به مرحله درآمدزایی برسد در نظر بگیرید.
یک سرویس رایگان نقلمکان میگوید: یک فهرست از کارهایی تهیه کنید که باید قبل، حین و بعد از نقلمکانتان انجام شوند. این سرویس توصیه میکند مدارک مالی و قانونی را جمع و بستهبندی کنید و تدارکات انتقالتان را از یک ماه قبل از روز انتقال برنامهریزی کنید.
4-در هر فرصتی برندسازی کنید.
حالا که شما خود رئیس خودتان هستید هیچ کس برندتان را برای شما نساخته یا نحوه انجام این کار را به شما نمیگوید. اگر شما تصور میکردید ذرهای فعالیت جانبی شما یک کسبوکار است آماده شوید تا سخت کار کنید. برای کارکردن روی برندتان لازم است از هر فرصتی به روش خودتان امتیاز بگیرید و باید با مخاطبان خود صحبت کنید تا محصولتان را به یک محصول حیاتی برای او تبدیل کنید. شما باید روی برندسازی شخصی خود نیز تمرکز کنید که منظور از آن ساخت یک وبلاگ آنلاین درباره تجربیات خود، رفتن به سمینارها و سایر فرصتهای توسعه و قراردادن خود در نشریاتی است که مشتریان بالقوهتان آنها را میخوانند است. این فعالیت کاری جانبی در همه جا ظهور مییابد و روش فوقالعادهای برای گسترش مهارتهای شما و کسب پول بیشتر است. اما وقتی زمانی میرسد که فعالیت جانبیتان زمان و انرژی بیشتری از شما میگیرد و نشانههای یک کار پرمنفعت برای شما ظاهر میشود، شاید وقت آن رسیده که آن را رسمی کنید. با گامهای بلند شروع کنید و به خاطر داشته باشید که هیچ موفقیتی یکشبه به دست نمیآید. ساخت یک کسبوکار نیازمند سرمایهگذاری قابل توجهی است اما اگر پشتکار داشته باشید بازدهی کار شما نیز شگفتآور خواهد بود.