
اطلاعات ثبت شده در کاتالوگ MIIT نشان میدهد که تیگو 7 جدید به یک موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ مجهز خواهد بود. این پیشرانه چهار سیلندر، توانایی تولید حداکثر قدرت تقریبی ۱۵۶ اسب بخار را دارد و به نظر میرسد که زیر کاپوت این خودرو، باز هم شاهد همان موتوری باشیم که در محصولاتی چون ام وی ام ایکس ۵ دیده میشود.نکته بسیار مهم این است که این پیشرانه با موتور 1.6 لیتری TGDI که هماکنون بر روی تیگو ۷ پرو مکس در ایران نصب است، متفاوت است. به احتمال زیاد، این موتور ۱.۵ لیتری، پیشرانه در نظر گرفته شده برای نسخههای پایه در بازار چین خواهد بود. انتظار میرود که نسخههای ردهبالاتر، که معمولا برای بازارهای صادراتی مانند در نظر گرفته میشوند، به پیشرانههای قویتری مانند همان موتور ۱.۶ لیتری توربو با قدرت بیشتر یا حتی گزینههای پلاگین هیبریدی جدید چری مجهز شوند.
طراحی ظاهری و داخلی
طراحی تیگو ۷ جدید هیچ شباهتی به نسل فعلی خود ندارد و از زبان طراحی جدید و بسیار جسورانه چری پیروی میکند. در نمای جلو، یک جلو پنجره عظیم و ذوزنقهای معکوس با تزئینات کرومی شعاعی، تمام توجه را به خود جلب میکند و ظاهری بسیار قدرتمند و با ابهت به خودرو بخشیده است. چراغهای جلو نیز طراحی کاملا جدیدی دارند و با حالتی تیز و تهاجمی، به همراه گرافیک داخلی که شبیه به چراغهای ماتریکس ال ای دی است، حس یک خودروی رده بالا و پریمیوم را القا میکنند.
شاید مهمترین تغییر در نمای جانبی رخ داده باشد. یعنی جایی که ابعاد خودرو به شکل چشمگیری بزرگتر شده است. تیگو ۷ جدید با طول ۴۶۵۵ میلی متر و فاصله بین دو محور ۲۷۲۰ میلی متر، به ترتیب ۱۲۵ میلی متر در طول و ۵۰ میلی متر در فاصله محوری نسبت به مدل فعلی رشد داشته است. این افزایش ابعاد، به خصوص در فاصله محوری، مستقیما به معنای فضای داخلی جادارتر برای سرنشینان، به ویژه در ردیف عقب، خواهد بود. استفاده از دستگیرههای درب نیمه مخفی و همچنین مشکی رنگ کردن قاب پنجرهها و ریلهای سقفی برای ایجاد افکت سقف شناور، از دیگر ویژگیهای مدرن این بخش هستند. این خودرو با رینگهایی در سایزهای ۱۸، ۱۹ و حتی ۲۰ اینچ قابل سفارش خواهد بود.
اگرچه در اطلاعات فاش شده، تصویری از کابین، اتاق یا داشبورد و نمای داخلی تیگو ۷ جدید وجود ندارد، اما با توجه به انقلاب در طراحی خارجی و افزایش قابل توجه ابعاد، به طور قطع میتوان انتظار یک کابین کاملا جدید و بسیار فناورانهتر را داشت. به احتمال بسیار زیاد، چری از زبان طراحی داخلی جدید خود، مشابه آنچه در مدلهای رده بالاتری مانند تیگو ۹ دیده میشود، برای این خودرو نیز استفاده خواهد کرد. این به معنای بهرهگیری از نمایشگرهای بزرگ و یکپارچه برای سیستم مولتی مدیا و صفحه کیلومتر، کنسول مرکزی با طراحی جدید، متریال باکیفیتتر و فضایی به مراتب مدرنتر و لوکستر از نسل فعلی خواهد بود.
قیمت تیگو ۷ فیس لیفت و شانس حضور در ایران
هنوز برای صحبت در مورد قیمت رسمی تیگو ۷ جدید زود است. با این حال، با در نظر گرفتن اینکه این خودرو به عنوان یک مدل کاملا جدید با ابعاد بزرگتر و فناوریهای بیشتر عرضه میشود، انتظار میرود که قیمت آن کمی بالاتر از نسل فعلی تعیین شود. البته استراتژی همیشگی چری بر روی ارائه محصولاتی با ارزش خرید بالا و قیمتی رقابتی متمرکز بوده است.
با توجه به موفقیت چشمگیر و فروش فوقالعاده تیگو ۷ پرو و مدل پلاگین هیبریدی آن در بازار ایران، عرضه این نسل جدید توسط شرکت مدیران خودرو تقریبا قطعی به نظر میرسد. تیگو ۷ جدید با طراحی کاملا متحول شده، ابعاد بزرگتر که آن را به یک کراس اور سایز متوسط نزدیک میکند، فضای داخلی جادارتر و کابین مدرنتر، تمام فاکتورهای لازم برای موفقیت را در اختیار دارد. این خودرو پتانسیل آن را دارد که موفقیت نسل فعلی را نه تنها تکرار، بلکه از آن فراتر رود و جایگاه خود را به عنوان یکی از محبوبترین و پرفروشترین کراس اورهای بازار ایران بیش از پیش مستحکم کند. اکنون باید منتظر انتشار اطلاعات رسمی و اعلام برنامه شرکت مدیران خودرو برای عرضه این محصول بسیار جذاب در کشورمان باشیم.