
هزینههای مختلف بازاریابی در نمایشگاههای تجاری
هیچ یک،اگر شما یک بازاریاب بی تو بی هستید، نمایشگاههای تجاری صنعت اغلب محل جلسه ایدهآلی برای ارتباط با همتاهای صنعتیتان در یک مکان مرکزی هستند. بنابراین ترکیب نمایشگاههای تجاری با برنامههای بازاریابی شما اغلب یک روش فوقالعاده برای رسیدن به مشتریان هدف شماست.روشهای زیادی برای معرفی کارتان به مردم با هزینههای مختلف در نمایشگاههای تجاری وجود دارد. در اینجا پنج گزینه برای بررسی هزینه از ارزانترین تا گرانترین وجود دارد.صحبت
بهترین کار این است که شما خود را به عنوان مسئول با یک عنوان خاص که با مخاطب نمایشگاه مرتبط است معرفي كنيد. برگزارکنندگان این نمایشگاه همیشه به دنبال مبلغان خوبی برای جایدادن در برنامه کاری خود هستند. چرا آن شخص شما نباشید؟
هرگز نمیتوانید شرکت خود را به عنوان اولین عنوان معرفی کنید، چرا که برگزارکنندگان نمایشگاه به راحتی به شما اجازه برجستهشدن و ترویج کارتان را نمیدهند. شما میتوانید یک موضوع آموزشی به شرکتکنندهها ارائه دهید. به عنوان مثال، احتمالا شرکتکنندگان نمایشگاه انجمن ملی رستوران به یادگیری درباره داغترین ترندها در طراحی و مبلمان رستوران علاقهمند هستند. اگر میتوانید یکی از مشتریان برند خودتان را پیدا کنید تا برای معرفی به برگزارکنندگان نمایشگاه با شما همکاری کند. به جای اینکه شما خودتان از موفقیت شرکتتان بگویید، مشتریان شما میتوانند این کار را بکنند. به دنبال معرفیهای متقابل با مشتریانتان باشید، چون تولیدکنندگان نمایشگاه نسبت به مدیران استارتآپهای ناشناخته علاقه بسیار بیشتری به افزایش تعداد مبلغان برنامههایشان دارند. این کار غیر از زمان تردد و هزینه رفتن به آنجا عمدتا هزینه دیگری برای شما ندارد.
حضور
حتما در این رویدادها شرکت کنید. هزینه حضور عمدتا گران نیست. شرکتکردن مزایای آموزشی بیشتری درباره ترندهای مهم صنعتی برای شما دارد و به شما یاد میدهد که چگونه رقیبانتان در چنین وقایعی برای خودشان بازاریابی میکنند.
تبلیغات
چندین روش برای تبلیغ کسبوکار شما در این گونه رویدادها وجود دارد. معمولا یک مجله نمایشگاه تجاری، کتاب راهنما، وبسایت یا فهرست ایمیل وجود دارد. اگر میتوانید یک فضای تبلیغاتی از آنها خریداری کنید. شما میتوانید در لابی هتلها، ایستگاههای اتوبوس نزدیک نمایشگاه یا دنبالکنندگان صفحه نمایشگاه در فیسبوک به صورت هدفمند تبلیغ کنید. در اینجا گزینههایی با بودجههای مختلف وجود دارد که به خلاقیت شما بستگی دارند.داشتن یک غرفه، یکی از گرانترین گزینههاست. برپایی این غرفه حدود پنج هزار دلار و اجاره فضا نیز میتواند پنج هزار دلار دیگر هزینه داشته باشد و عمدتا باید چند نفر را در غرفه به کار گیرید. علاوه بر این هزینه رفتوآمدهای شما و کارکنانتان هم هست. با این حال با داشتن یک غرفه قابلیت دیدهشدن خوبی در نمایشگاه دارید، به شرطی که غرفهتان در محل پرتردد نمایشگاه باشد. بنابراین قبل از اجاره یک غرفه نقشه نمایشگاه را مطالعه کنید.توضیحات شرکت را بر روی سیدی به صورت فشرده آماده کنید و لوگوی خود را روی آنها چاپ کنید و در غرفه خود قرار دهید تا به صورت رایگان به بازدیدکنندگان خود بدهید.
حامی مالی
اسپانسر یا حامی مالی برای نمایشگاه میتواند بسیار گران باشد. مانند تقبل هزینه تمامی وعدههای ناهار نمایشگاه برای آن روز در قبال اینکه نام تجاری او در یک معرفی پنجدقیقهای در زمان ناهار دیده شود. گزینههای نه چندان گران شامل هزينههاي بندهای گردنی برای وصلکردن به کارت عضویت در ازای قراردادن لوگوی او روی بند است.طیف وسیعی از این گزینهها با هزینههای مختلف بستگي به محدوده تبلیغات و توان پرداخت شما دارد.
چگونه حضور در نمایشگاهها را اولویتبندی کنید.
برای یک شرکت در وهله اول، توانایی پرداخت برای یک نمایشگاه تجاری به اندازه کافی سخت است، بنابراین در اولویتبندی حضورتان در نمایشگاهها استراتژیک عمل کنید. تحقیق کنید که مشتریان بالقوه احتمالی شما در کدام نمایشگاهها حضور بيشتري دارند. مسلما حضور در نمایشگاههای نزدیکتر به محل زندگیتان کممصرفتر هستند و احتمال بیشتری وجود دارد که مشتریان هدفتان در آنها حضور یابند.نمایشگاههای تجاری اولین تلاش بازاریابی من نبود. من هزینههای موثرتری برای تبلیغات هدفمند در گوگل و لینکدین کرده بودم. اما وقتی شما میتوانید در نمایشگاههای تجاری شرکت کنید چرا این کار را نکنید.