
درگ کیا EV6 GT و فراری پوروسانگوئه
فراری نهتنها قدرت بیشتری دارد بلکه با وزن 2033 کیلوگرم از رقیب الکتریکی 2.2 تنی خود سبکتر است. همچنین پوروسانگوئه با قیمت نزدیک به 400 هزار دلار، حدود شش برابر از کیای 65 هزار دلاری گرانتر است! با این اعداد متناقض روی کاغذ، عملکرد خودروها در پیست درگ چگونه خواهد بود؟ در دور اول، گشتاور فوری کیا از همان ابتدا وارد عمل میشود، پیش از آنکه راننده فراری حتی متوجه شروع مسابقه شود. در تلاش دوم، فراری استارت بهتری دارد اما این برتری موقتی است و کیا بهسرعت پیشتاز میشود. در دور سوم بار دیگر کیا با شتابی بیامان پیشتاز میشود و فراری را جا میگذارد.
مت واتسون برای دادن فرصتی به فراری، کیا را در حالت دستی قرار میدهد که حالت لانچ را غیرفعال میکند و این بار فراری بالاخره پیروز میشود اما در دور چهارم، EV6 GT به حالت اتوماتیک بازمیگردد و پوروسانگوئه هیچ شانسی ندارد. کیا 400 متر را در 11.4 ثانیه طی کرد درحالیکه فراری به 11.5 ثانیه نیاز داشت. در حالت دستی و بدون لانچ کنترل، کیا 12.1 ثانیه برای این مسیر زمان صرف کرد. بااینحال، در مسابقه رولینگ، این حقیقت به کیا یادآوری میشود که پیشرانههای بنزینی هنوز هم حرفهایی برای گفتن دارند.