
درگ تماشایی کوروت ZR1 جدید و لامبورگینی روئلتو
در سوی دیگر پیست، پرچمدار جدید سنت آگاتا یعنی لامبورگینی روئلتو قرار دارد. این خودرو مجهز به پیشرانه 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی با 825 اسب بخار و سه موتور الکتریکی با 300 اسب بخار اضافی است که درمجموع 1015 اسب بخار قدرت و 1062 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این سیستم با گیربکس 8 سرعته دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک همراه است. هرچند قدرت دو خودرو به هم نزدیک است اما از لحاظ وزن، روئلتو به خاطر استفاده از سیستم هیبریدی، حدود 200 کیلوگرم سنگینتر است اما در عوض از مزیت گشتاور فوری موتورهای الکتریکی و سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد.
با روشن شدن اولین چراغ سبز، ZR1 که چسبندگی بهاری داشت، جلو افتاد اما روئلتو با هرزگردی لاستیکها مواجه شد. این موضوع باعث شد تا مسابقه تکرار شود و کارگران پیست را با اسپری آماده کردند. در دور دوم، هر دو خودرو شروع بینقصی داشتند اما این بار لامبورگینی پیش افتاد و ظرف 9.75 ثانیه خط پایان را رد کرد. در درگ سوم شاهد رقابتی شانهبهشانه بودیم. ZR1 در ابتدا کمی جلو افتاد اما در چشم بر هم زدنی، رقیب ایتالیایی با اختلافی جزئی برنده شد. روئلتو در این درگ هم زمان 9.75 ثانیه را ثبت کرد درحالیکه تایم کوروت 10 ثانیه بود.
بنابراین، این رقابت نفسگیر با نتیجهٔ دو بر یک به نفع لامبورگینی به پایان رسید اما ازآنجاییکه هنگام برگزاری مسابقه هوا بسیار گرم بود، هردو خودرو نتوانستند حداکثر پتانسیل خود را نشان دهند. این خودروها در هوای ایدهآل میتوانند به زمانهای 9.3 تا 9.4 ثانیه برسند. علاوه بر این، همانطور که اشاره شد، ZR1 حاضر در این درگ به پکیج ZTK مجهز بود که برای پیست طراحی شده و حداکثر داونفورس 545 کیلوگرمی تولید میکند. درنتیجه، این پکیج با بال بزرگ عقب میتواند سرعت خودرو را در خط مستقیم کاهش دهد؛ بنابراین، کنجکاو هستیم که ZR1 بدون این پکیج و بال عقب در چنین رقابتی چه خواهد کرد.