
محبوبترین کاربردهای بازاریابی ویدئویی
هیچ یک،یک ویدئوی مرسوم ابزاری است که به شرکتها و برندها در رسیدن به اهداف تجاری بلندمدت و کوتاهمدتشان کمک میکند. خواه هدف شما آموزش مشتری فعلی یا بالقوه باشد خواه اشتراکگذاری رضایت يك مشتری، ویدئو یکی از سریعترین و جذابترین روشهایی است که شما میتوانید به واسطه مکالمات چهره به چهره با مشتریانتان تعامل داشته باشید.
ویدئوهای معرفي محصول
ویدئوهای محصولمحور بر یک محصول جدید ابتکاری که به زودی قرار است روانه بازار شود تمرکز میکند و در اینجا باید توانایی بسیاری در «نمایش و معرفی» داشته باشید. از یک ویدئوی معرفي محصول برای توضیح پیچیدگی محصولتان به روشی ساده که اشتياق مشتری را برانگیزد استفاده کنید و نشان دهید که از این محصول چگونه استفاده میشود. در يك توضيح کلی بگویید که چگونه این محصول باعث بهترشدن و راحتکردن زندگی مشتریان میشود. با به تصویرکشیدن یک سبک زندگی خاص بازدیدکنندهها را ترغیب کنید و نشان دهید که چگونه محصول شما میتواند به عنوان یک وسیله بینقص عمل کند.
ویدئوهای شرکتی
از گرافیکها، استعدادهای فیلمبرداری یا صدا برای توضیح آنچه شرکت شما انجام میدهد استفاده کنید. دلیل اینکه کار شما متفاوت است و چه کار بزرگی انجام میدهید را بگویید. از پروفایل ويدئوي شرکتتان بر روی صفحه اصلی وبسایتتان استفاده کنید، به طوری که بازدیدکنندگان بتوانند به سرعت متوجه برند و دیدگاه شما بشوند و بدانند چگونه شما میتوانید به آنها کمک کنید. یک ویدئوی شرکتی همچنین برای استخدام بهترین استعدادها از طریق لینکدین یا شبکههای اجتماعی دیگر كاربرد دارد و به سرمایهگذاران انگیزه ميدهد تا برای همکاری به شما درخواست دهند.
تبلیغات تلویزیونی
تلویزیون؛ چه ملی باشد، چه محلی، هنوز پادشاه است، زیرا یک پیام را به توده عظیمی از مردم میرساند. حتی اگر این پیام، 30 ثانیه باشد، فرصت زیادی برای معرفی برند، تجربه و محصول شما در اختيارتان ميگذارد. از یک صحنه کوتاه از زندگی، رویکرد حل يك مشکل، و از سخنان مفید و آموزنده و… استفاده کنید. از تبلیغات محلی و ملی هدفمند برای رشد برند و رسیدن به مشتریان محلی وفادارتان استفاده کنید. اگر زمان پخش تبلیغ شما به اندازه کافی مناسب باشد، این میتواند محصول یا شرکت شما را به اوج برساند. دیدهشدن با آگهیهای بازرگانی تلویزیونی بسیار قابل توجه است.
ویدئوهای برنامه موبایل
با حجم بسیار زیادی برنامه که به صورت روزانه در فروشگاههای آیفون و اندروید پخش میشوند، این فضا بسیار رقابتی است. شرکت خود را با یک ویدئوی برنامه موبایل از این گروه متمایز کنید که تمایل کاربران بالقوه را حتی قبل از ورود این برنامه به بازار نشان دهد. چون مشتریان برنامه برای دانلود بدون آگاهی کامل و نحوه کار با آن مردد هستند، یک ویدئو از این برنامه میتواند جزئیات را به این افراد علاقهمند توضیح دهد. مخاطبان خود را برانگیزید و ویژگیهای مهم برنامه را که خاص خودتان است نمایش دهید.
ویدئوهای وبسایت
اگر شما میخواهید یک خدمت یا محصول ارائه دهید، یک ویدئوی ارسالشده بر روی وبسایت، سریعترین روش برای درک دقیق مشتری از چیزی است که ارائه میدهید. برای برندهای تجارت الکترونیک، یک ویدئوی وبی سرگرمکننده میتواند یک نگاه اجمالی از محصول شما به مشتری بدهد که معمولا بدون دیدن در یک فروشگاه میسر نیست. با استفاده از ویدئوی زنده بر روی وبسایتتان، کاربران طولانیتر و در تعامل بیشتری با محتوای شما ميمانند. همانطور که میدانیم، هرچه مردم طولانیتر بر روی وبسایت شما بمانند، میزان جذب شما بیشتر خواهد بود. ویدئوهای وبسایت یک هدف دارند و آن این است که به سرعت برای مشتری توضیح میدهند که چه نوع محصول یا خدماتی ارائه میدهند.
ویدئوهای تايیدکننده
گاهی اوقات بهترین روش برای متقاعدکردن مشتریان به خرید محصول یا خدمات، نمایش رضایت و خشنودی مشتریانی است که قبلا آنها را خریدهاند: شنیدن رضایت يك مشتري میتواند آخرین دیدار قبل از معامله باشد. ویژگیها یا جنبههای شرکت یا خدماتتان را که مشتریان شما بیشتر به آن علاقه دارند نمایش دهید. مردم به ديدن رضایت يك مشتری بیشتر از ویدئوی سنتی اعتماد میکنند، چون این نظر یک نفر سوم است و عینیتر است. تجربه مشتری بايد به واسطه صدایی قابل اعتماد ابراز شود. مثلا ما ابراز خوشحالی و رضایتهای بسیار زیادی را از طریق مشتریان آمازون میبینیم.