
معرفی جیپ کامپس 4xe اوورلند
نسل جدید کامپس از DNA آفرود جیپ فاصله نگرفته و نسخه 4xe اوورلند این موضوع را بهوضوح نشان میدهد. این شاسیبلند چهارچرخ محرک فقط ظاهر آفرودی ندارد و برای استفاده واقعی در مسیرهای خارج جاده طراحی شده است. این مدل با بدنه کاربردیتر، رینگهای بزرگتر، ارتفاع بیشتر تعلیق و کابینی اصلاحشده برای مقاومت در برابر شرایط سخت عرضه میشود. جیپ پیشتر در رونمایی جهانی این خودرو، نمای بیرونی کامپس 4xe را نمایش داده بود، اما حالا برای اولین بار کابین آن بهطور کامل رونمایی شده است. ازجمله ارتقاهای اختصاصی این مدل، روکش پارچهای جدید با پوشش پلیاورتان است. جیپ ادعا میکند این پارچه دو برابر مقاومتر از پارچههای استاندارد بوده و تمیز کردن آن پس از گلولای بسیار آسانتر است.
دیگر ویژگیهای داخلی این مدل شامل سطوح ضدخش روی پشتی صندلیهای عقب است که برای حمل حیوانات خانگی یا تجهیزات پیکنیک ایدهآل هستند. کابین همچنین محفظههای اشیاء بیشتری دارد و کفپوشهای لاستیکی آن برای مقاومت در برابر گل، شن و آب طراحی شدهاند. از نظر ظاهری هم کابین با تزئینات بژ روی داشبورد، درها و صندلیها که با جزئیات قرمز ظریف همراه شدهاند، رویکردی کاربردیتر دارد. جیپ میگوید تریم رنگی خاکیمانند این کابین، کثیفی را در طول زمان بهتر پنهان میکند. صفحه آمپر دیجیتال 10 اینچی و نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی 16 اینچی بهصورت استاندارد ارائه میشوند.
در نمای بیرونی، کامپس 4xe اوورلند به سپرهای جلو و عقب کمی متفاوت با پوشش محافظ ضدخش جیپ مجهز شده است. همچنین، صفحات محافظ زیر بدنه، قلاب یدککش عقب، برچسب مات ضدبازتاب روی کاپوت و مجموعه جدیدی از رینگهای 19 اینچی با لاستیکهای فاق بلندتر به آن اضافه شدهاند. مهمتر از همه، این شاسیبلند با تعلیقی که 10 میلیمتر مرتفعتر از نسخه استاندارد است، زوایای آفرود بهتری ارائه میدهد که شامل زاویه ورود 27 درجه، خروج 31 درجه و شکست 16 درجه است.
نسل جدید کامپس جدید که بر پایه پلتفرم STLA Medium ساخته شده و با پیشرانههای متنوعی شامل هیبریدی خفیف، پلاگینهیبریدی و تمام الکتریکی عرضه میشود. جیپ هنوز پیشرانه نسخه 4xe اوورلند را مشخص نکرده اما ازآنجاییکه این شرکت از نام 4xe برای مدلهای پلاگینهیبریدی خود استفاده میکند، بهاحتمالزیاد این مدل به قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی با 195 اسب بخار قدرت مجهز خواهد بود. همچنین در کامپس 4xe اوورلند سیستم چهارچرخ محرک و حالت آفرود اضافی در سیستم Selec-Terrain بهصورت استاندارد ارائه میشوند.
تحویل این خودرو در اروپا از سهماهه چهارم سال 2025 آغاز خواهد شد و تولید آن در ایتالیا انجام میشود. زمان عرضهٔ نسخه مخصوص بازار آمریکا اما همچنان در هالهای از ابهام است و به دلیل مشکلات تعرفهای به تعویق افتاده است.