
خریداران برای رم 1500 با موتور همی صف کشیدند
ماه گذشته، رم از پیکاپ ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۶ رونمایی کرد و از بازگشت موتور افسانهای ۵.۷ لیتری V8 همی خبر داد. مدیرعامل رم «تیم کونیسکیس» اعتراف کرد که حذف پیشرانهٔ همی اشتباه بزرگی بوده و به همین دلیل پس از تنها یک سال، این پیشرانه دوباره زیر کاپوت پیکاپ ۱۵۰۰ بازگشت. بازگشت این موتور با استقبال بینظیر خریداران همراه شده است و به گفتهٔ رئیس فروش استلانتیس در آمریکای شمالی، رم در ۲۴ ساعت اول پس از اعلام بازگشت همی، بیش از ۱۰ هزار سفارش برای این پیکاپ دریافت کرده است. برای درک بهتر این رقم، رم در سهماهه دوم سال تنها ۵۱,۸۴۸ پیکاپ سبک فروخته بود.
موتور ۵.۷ لیتری V8 همی بهعنوان آپشنی با قیمت ۱,۲۰۰ دلار در اکثر نسخههای این پیکاپ عرضه میشود و ۳۹۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این ارقام نسبت به موتور پایه ۳.۶ لیتری V6 بهبود قابلتوجهی دارد، اما در مقایسه با موتور ۳ لیتری هوریکین شش سیلندر خطی توئین توربو که ۴۲۰ اسب بخار و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور تولید میکند، کمی ضعیفتر است. با وجود برتری عددی هوریکین، کونیسکیس توضیح داد که برخی مشتریان رم سیلندرها را میشمارند و عاشق V8 هستند.
آنها احساس میکردند که رم با حذف همی، چیز مهمی را کنار گذاشته و این شرکت نگران بود مشتریان به سمت فورد و جنرال موتورز بروند که هنوز در پیکاپهای خود پیشرانههای V8 تنفس طبیعی را ارائه میکنند. او افزود:
وقتی آنها را از دست بدهید، بازگرداندنشان تقریباً غیرممکن است.
با توجه به این آمار، برنامه رم برای بازگرداندن همی موفقیتی خیرهکننده داشته است ولی کونیسکیس هشدار داده که عرضه اولیه ممکن است به دلیل تقاضای بالا کمی با مشکل مواجه شود تا زمانی که تولید به تقاضا برسد.