
رولزرویس فانتوم V
هدف هر رولزرویس، جابهجایی سرنشینان با راحتی و سکوت بینظیر است و شرکت لوناز با تبدیل مدلهای کلاسیک رولزرویس به خودروهای الکتریکی، این سکوت و آرامش را به سطحی فراتر از آنچه در کارخانه اولیه ارائه میشد رسانده است. جدیدترین پروژه لوناز، یک لیموزین فانتوم V با ظرفیت هفت سرنشین، پیشرانهٔ تمام الکتریکی و تکنولوژیهای مدرن است. چارلز رولز در مصاحبهای در سال ۱۹۰۰ گفته بود:
خودروی الکتریکی کاملاً بیصدا و تمیز است. هیچ بو یا لرزشی ندارد و زمانی که ایستگاههای شارژ ثابت فراهم شوند، بسیار کاربردی خواهد بود
۱۲۵ سال بعد، لوناز این رؤیا را به واقعیت تبدیل کرده است.
فانتوم V که بین سالهای ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۸ بر پایه شاسی رولزرویس سیلور کلود ساخته میشد، در آن زمان به کارگاههایی مانند مولینر فرستاده میشد تا به اتاقی با طراحی استاندارد یا سفارشی مجهز شود. این خودرو مجهز به موتور ۶.۲ لیتری V8 و گیربکس چهار سرعته اتوماتیک بود. حالا لوناز این خودرو را به یک پیشرانه الکتریکی اختصاصی مجهز کرده است. این سیستم شامل یک پکیج باتری ۸۰ کیلووات ساعتی است که شاید چندان بزرگ به نظر نرسد اما برای خودرویی مانند این، شعاع حرکتی کافی ارائه میدهد.
پیش از آنکه لوناز رولزرویس کلاسیک را بازآفرینی کند، خودرو باید کاملاً بازسازی شود. از این مرحله، مشتری میتواند تغییرات بسیار خلاقانهای اعمال کند. در این خودرو همچنین فناوریهای مدرن با دقت و هوشمندی به کار گرفته شدهاند. برای مثال، پورتهای USB مخفی و گرمکن صندلیها که از ملزومات امروزی هستند در این ماشین تعبیه شدهاند. یک نمایشگر کوچک مسیریابی نیز کنار زانوی راننده قرار گرفته است. با الهام از لیموزینهای مدرن، یک پانل حریم خصوصی برقی، راننده را از سرنشینان جدا میکند.
این خودرو به وایفای هم مجهز است و سیستم تهویه آن حتی بیصداتر از نسخه اصلی عمل میکند. لوناز اعلام کرده که این تبدیل بیش از ۵۵۰۰ ساعت زمان برده است. این خودرو در بریتانیا بهصورت دستساز ساخته شده و بیش از ۱۱ هزار قطعه جایگزین یا بازمهندسی شدهاند. نتیجهٔ چنین پروژهای که ۱۸ تا ۲۴ ماه زمان میبرد اما هرگز ارزان نیست و فانتوم V الکتریکی لوناز بیش از یک میلیون پوند قیمت دارد. اگر رولزرویس باب میل شما نیست، لوناز میتواند همین تبدیل را روی رنجروور کلاسیک، آستونمارتین DB6، جگوار XK یا بنتلی کانتیننتال کلاسیک نیز اعمال کند.