
مشخصات فنی و پیشرانه وولینگ بینگو S
وولینگ بینگو S به یک موتور الکتریکی با کد TZ180XS275 مجهز است که توان تولید ۷۵ کیلو وات معادل ۱۰۱ اسب بخار قدرت را دارد. حداکثر سرعت این خودرو ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. منبع انرژی این موتور، پکیج باتری لیتیوم آهن فسفات است، اما اطلاعات دقیقی در مورد ظرفیت باتری و برد حرکتی خودرو هنوز منتشر نشده است اما حدس میزنیم که با عددی در محدوده ۴۰ تا ۵۰ کیلو وات ساعت و شعاع پیمایش حدود ۴۰۰ کیلومتر در هر بار شارژ شدن طرف باشیم. این خودرو از نظر فنی، بین مدل اقتصادی Bingo Plus و رقبا پیشرفتهتری مانند Dolphin قرار میگیرد و میتواند گزینهای قابل اتکا برای استفاده روزمره و شهری باشد.
طراحی ظاهری و ابعاد
در بخش طراحی، وولینگ بینگو S مسیر طراحی مدلهای قبلی سری Bingo را ادامه میدهد. چراغهای جلو طراحی مثلثی و کلاسیک دارند، و جلو پنجره ذوزنقهای با تریم نقرهای به ظاهر خودرو جلوهای مدرن و خاص داده است. چراغهای عقب نیز از نوع سرتاسری هستند که هماهنگی زیبایی با خطوط بدنه دارند. از نمای جانبی، این خودرو بدنهای دو رنگ دارد و ستونهای A، B و C به رنگ مشکی طراحی شدهاند تا نمای سقف شناور را تداعی کنند. همچنین دسته دندههای سنتی دربها حفظ شدهاند و پورتهای شارژ سریع و کند در گلگیر جلوی سمت چپ قرار دارند. چرخها از نوع ۱۶ اینچی با طراحی پنج پره دو رنگ هستند که ظاهر جوانپسندتری به خودرو دادهاند.
وولینگ بینگو اس با هدف افزایش راحتی و فضای کاربردی برای سرنشینان طراحی شده و ابعاد آن نسبت به مدل Bingo Plus بهطور محسوسی ارتقا یافته است. این خودرو دارای طول ۴۲۶۵ میلی متر، عرض ۱۷۸۵ میلی متر و ارتفاع ۱۶۰۰ میلی متر است و فاصله بین دو محور آن به ۲۶۱۰ میلی متر میرسد. با وجود این که فاصله محوری با Bingo پلاس برابر است، افزایش طول و عرض خودرو باعث شده تا کابین احساس بازتری داشته باشد و فضای بیشتری در اختیار سرنشینان جلو و عقب قرار گیرد. وزن خالص بینگو S برابر با ۱۳۲۵ کیلوگرم است که نشان از استفاده از ساختار مقاوم و باتری نسبتا بزرگ دارد. این ابعاد در مجموع باعث میشود بینگو S برای استفاده خانوادگی و سفرهای شهری گزینهای ایدهآل به شمار رود.
قیمت وولینگ Bingo S
شرکت سازنده با هدف رقابت این محصول با کراس اورهای برقی پرادعایی مثل بی وای دی دلفین قصد دارد تا قیمت وولینگ بینگو S را در محدوده 11 تا 13 هزار دلار قرار دهد. برای شانس واردات این خودرو به ایران نیز باید گفت که بازار کشور ما فعلا به هاچ بکهای تمام برقی روی خوشی نشان نداده است و معدود خودروهایی که در این کلاس وارد کشور شدهاند، مانند کی ام سی E30X، فعلا در مرحله تحقیق و توسعه و بازاریابی قرار دارند و فروش خود را شروع نکردهاند.