
نکات برندسازی شخصی برای آزادکاران علاقهمند
هیچ یک،اقتصاد گیگ بزرگتر از همیشه است و هیچ علامتی از کندشدن نشان نمیدهد. در کنار حرفهایهای دیگر پاگذاشتن در یک مسیر آزاد در هر صنعتی، چه راهی وجود دارد که آنها بتوانند برندهای شخصیشان را برای جذب کار بیشتر نسبت به رقبایشان خاص و متفاوت کنند این پاسخها از سوي شورای کارآفرینی جوانان (YEK)، یک سازمان متشکل از متعهدترین کارآفرینان جوان دنیا فراهم شدهاند. YEK همچنین یک برنامه آموزش مجازی راهاندازی کرده است که برای شروع و رشد کسبوکار میلیونها کارآفرین به آنها کمک میکند.
1-داستان شخصی خود را بگویید.
«شخصیت را با برند شخصی خود ترکیب کنید. توضیح دهید که چرا شما به این صنعت رسیدید و داستان چگونگی رسیدن به جایی که اکنون هستید را به طور خلاصه با ذکر تاریخچه کار قبلی بگویید. هدف این است که متفاوت، خلاق و منحصربهفرد باشید. اینها چند روش از بهترین روشها برای انجامدادن آن است.» (آندرو شراج)
2-یک وبسایت شخصی برای مخاطب طاقچه ایجاد کنید.
«بسیاری از مردم آزادکار هستند. با وجود اين تنها درصد کمی دارای وبسایتهای شخصی هستند که محتوا را برای یک مخاطب طاقچه به طور مداوم در طول زمان فراهم میکنند. اگر کسی بخواهد یک طراح آزادکار باشد، داشتن یک وبسایت طاقچه برای طرح استارتآپهای فناوری نیویورک، آنها را در آن بازار به عنوان یک کارشناس باارزش برجسته میکند. همچنین نشان میدهد آنها منظم هستند.» (دان سان، میورال)
3-کاری را که برای دیگران میکنید برای خود نیز بکنید.
بیشتر «کارشناسان» کاری را که برای دیگران انجام میدهند برای خودشان انجام نمیدهند. «طراحان وب، وبسایتهای پایه و متوسطی دارند. کارشناسان شبکههای اجتماعی حضور اجتماعی محدودی دارند. یک راه آسان برای برجستهشدن این است که درباره آنچه صحبت میکنید همان باشید. یک برند شخصی ایجاد و تقویت کنید که دقيقا چیزی را که میتوانید برای دیگران انجام دهید نشان دهد.» (براندون هاریس)
4- قیمتهای بالاتری را تعیین کنید.
«این ممکن است در ابتدا غیرقابل درک به نظر برسد اما واقعا جواب میدهد: قیمتگذاری کار شما در میزان حقالزحمه باعث خواهد شد تا مشتریان بالقوه شما را به عنوان یک آزادکار حقالزحمهبگیر که میتواند یک کار با کیفیت تحویل دهد ببینند. این حقیقت زشت این است که بسیاری از آزادکاران کارشان را بسیار پایین قیمتگذاری میکنند به این دلیل که آنها کار با کیفیت پایین تحویل دهند. انجام این کار به این صورت قطعا شما را متفاوت و برجسته خواهد کرد.» (بریس ولکر)
5-به مشتریان خود قبل از فروش خدمت کنید.
«اقتصاد گیگ ما را قادر میسازد تا بر اساس یک پروژه کار کنیم، اما من متوجه شدم که وقتی بر خدمتکردن به مشتریان و اولین نیازهایشان تمرکز کردم پس از آن پول آمد. این خیلی به پول یا متمرکزشدن بر مقداری که قرار بود از مشتری بگیرم مربوط نبود. من بر موفق دیدن آنها متمرکز بودم و آنها من را به مشتریان جدید معرفی کردند. وقتی تمرکز بر مشتری باشد، برند شما بالا میرود.» (سویتا پاتل)
6-زمانتان را برای ایجاد روابط و اعتبار خود صرف کنید.
«اعتبار ما در میان مشتریان قبلی و فعلی ما هرگز نمیتواند خریدوفروش شود. سرمایهگذاری در روابطمان برای رسیدن به تجارت تکرار و رجوع، این اختلاف را برای من ایجاد کرد و این جایی است که بهترین تجارت از آن خواهد آمد. شما برای حفظ اعتبار برندتان در میان مردمی که از قبل شما را میشناختند یا شناختهاند چه کاری انجام میدهید؟» (زی وی باند)
7-در برندتان سرمایهگذاری کنید.
«همانطور که اقتصاد گیگ رشد میکند، تعداد آزادکاران زیاد میشود. آزادکارانی که مورد توجه قرار میگیرند کسانی هستند که زمان و پول را برای بهینهسازی برند شخصیشان سرمایهگذاری میکنند. حال یک نمونه کار، یک وبسایت یا یک نمونه باشد یا یک ارائه خدمات، شما را از آنها جدا خواهد کرد.» (اسماعیل ریکسن)
مشتری خاصی را که میخواهید به آن خدمت کنید درک کنید.
«معمولا همه ما میتوانیم به همه خدمت کنیم. وقتی شما بر روی مشتریتان تمرکز میکنید همه چیز از جمله انرژی که شما در پیشنهادهايتان دارید متمرکز میشود. مطمئنا هر کسی میتواند یک روزی مشتری شود. امروزه شما چگونه میخواهید آن شخص خیلی خاص با مشکلات، رویاها، امیدها و ترسهای خاص باشید؟» (جن براون)