
هر وبسايت كاری بايد چه عناصری را شامل شود
هیچ یک :به طور کلی وبسایت کاری شما باید دو چیز را به بازدیدکنندگان بگوید: چیزی که آنها باید بدانند تا تصمیم هوشمندانهای درباره خرید محصولات شما بگیرند و چیزی را که میخواهید به آنها بگویید. یک وبسایت میتواند تعداد صفحات نامحدودی داشته باشد اما موارد زیر صفحات اصلی هستند.
صفحه اصلی
در حالی که تغییرات زیادی در رویکردها و طرحهای صفحه اصلی دیده میشود سه چیز وجود دارد که یک صفحه وب کارآمد خیلی سریع با بازدیدکننده ارتباط برقرار میکند: شما چه کسی هستید، چه کاری انجام میدهید و چرا مشتری بالقوه باید به شما علاقهمند شود.
فهرست مشتری، رضایتنامهها و مطالعات موردی
اگر شما یک بازاریاب B2B هستید مشتریان بالقوه شما میخواهند بدانند شما در صنعت آنها به چه شرکتهایی خدمت میکنید. این اطلاعات در صفحهای گذاشته میشوند که این شرکتها به ترتیب حروف الفبا، صنعت یا دستهبندیهای دیگر بر روی صفحهای تحت عنوان «مشتریان» یا «اربابرجوعها» لیست میشوند. رضایتنامهها نظرات مطلوب تعریف از سوی اربابرجوعها یا مشتریان راضی هستند. مطالعات موردی داستانهای موفقیتآمیزتری از نحوه کمک محصولات یا خدمات شما به یک خریدار هستند که یک مشکل را حل میکنند و مزایایی همچون صرفهجویی در زمان یا پول یا افزایش سود به همراه دارند. شما باید یک مطالعه موردی داشته باشید زیرا چند مشتری بالقوه خواهند پرسید که آیا آنها میتوانند چند مطالعه موردی درباره مشتری بالقوه یا خدمات شما بخوانند.
محصولات و خدمات
هر محصول یا خدمتی که شما میفروشید باید در صفحه خودش توضیح داده شود. بسته به اینکه چه چیزی میفروشید، این توضیح باید شامل نام و شماره مدل، یک عکس از محصول، اینکه چه چیزی است، چه کاری انجام میدهد، مزایا، برتریها، رنگ، مواد تشکیلدهنده آن، گزینهها و جانبیها، اندازه، خصوصیات محصول و یک دکمه که بازدیدکننده بتواند برای سفارش یا حداقل درخواست محتوای مفصلتر همچون بروشور پیدیاف یا برگه اطلاعات از آن استفاده کند.
نحوه کار ما
برای کسبوکارهای خدماتی، این صفحه معمولا تحت عنوان «نحوه کار ما» یا «روششناسی» فرآیند کاری شما را برای مشتریان بالقوه شما توصیف میکند. برای محصولات تولیدی، روشهای کنترل کیفیت و گواهینامهها میتوانند بخشی از صفحه روششناسی باشند. این صفحه به مشتریان نحوه انجام و نوع کار شما را بدون نیاز به تکرار کلامی میگوید. همچنین مشتریان از داشتن آن در یک صفحه وب دائمی که میتوانند در هر زمان آن را ببینند راضی هستند و آن را با کسانی که درگیر خرید هستند به اشتراک میگذارند.
درباره ما
صفحه «درباره ما» یا «درباره شرکت» یک نمایه از شرکت شما است یا اگر یک کارشناس صنایع غذایی هستید نمایهای از شماست. این مهم است زیرا مشتریان دوست دارند بدانند نه تنها درباره محصولاتی که شما میفروشید بلکه درباره کسی که آنها میخواهند محصولاتش را بخرند اعتبار و تجربه مرتبط هستند. آیا شما دههها یا به مدت یک قرن در یک کار بودهاید؟ آیا شما هزاران مشتری راضی در سراسر دنیا دارید؟ ایده خوبی است که بنویسید شرکت شما نوآورانه، خدماتی، کیفیتگرا، مشتریمدار، باتجربه و تثبیتشده باشد.
سوالات متداول (FAQ)
این صفحه حاوی سوالات متداول درباره شما و محصولات شماست که به وسيله مشتریان و مشتریان بالقوه پرسیده میشود. پاسخها باید اطلاعاتی را در بر داشته باشند که آنها میخواهند و جای هیچ اعتراضی به جا نگذارد. شما نیز میتوانید از سوالات متداول برای روشنکردن هر خریدار سردرگم از آن استفاده کنید.
مقالات و کتابخانه کاغذ سفید
مقالات و پستهای وبلاگ تحت دستهبندی گستردهای از محتوا، اخبار مفید، اطلاعات و راهنماییهای مربوط با محصولات شما و کاربرد آنها قرار میگیرند. شما میتوانید با کم شروع کنید و سپس انبار مقالات و کاغذهای سفید خود را بسازید. هدفداشتن زیاد از هردو به دو دلیل است.اول، ثروت محتوا کمک میکند تا اعتبار خود را بسازید و مشتریان بالقوه را متقاعد کنید که شما یک کارشناس در حوزه صنعت خود هستید. دوم، مقالات و کاغذهای سفید خصوصا زمانی که حاوی کلمات کلیدی هستند که مشتریان شما برای یافتن آنچه میفروشید جستوجو میکنند، رتبه شما را در موتورهای جستجو بالا میبرد.
وبلاگ
مزیتداشتن یک وبلاگ این است که پستهای هفتگی یا روزانه باعث بهروزرسانیهای مکرر محتوای وبسایت شما میشوند. این فعالیت دیگری است که گوگل دوست دارد و رتبه بالاتری در موتور جستوجوی خود پاداش میدهد. همچنین ویژگی نظرات وبلاگها دو راه ارتباطی را با بازدیدکنندگانتان فراهم میکند و مانند یک انجمن به طور فعال با ایدهها و پیشنهادهاي شما درگیر میشوند.