
بی ام و سری 5
مرسدس بنز در همین بازه زمانی ۱۵,۸۱۱ دستگاه E کلاس فروخته که هرچند رشد ۱۹ درصدی نسبت به سال گذشته داشته اما همچنان با اختلاف از رقیب باواریایی خود عقب است. آئودی نیز با فروش ۱۳,۷۷۴ دستگاه A6 و S6، رشدی ۱۰ درصدی را تجربه کرد اما در جایگاه سوم قرار گرفت. در بخش خودروهای الکتریکی، بامو i5 با فروش ۸,۸۴۳ دستگاه و رشد ۵۵ درصدی، پیشتاز است. آئودی A6 e-tron با ۷,۴۶۰ دستگاه فروش، فاصله کمی با i5 دارد اما مرسدس بنز EQE با کاهش ۲۲ درصدی تقاضا، تنها ۳,۷۴۰ دستگاه فروخته است.
چهار جایگاه آخر به ترتیب به ولوو S90 با فروش ۲,۷۲۲ دستگاه، لکسوس ES با ۱,۳۹۷ دستگاه، آئودی A7 با ۱,۲۱۶ دستگاه و مازراتی گیبلی با تنها ۵۱ دستگاه اختصاص دارد. در سال جاری، نسخههای دیزلی ۳۰ درصد از کل فروش خودروهای لوکس بزرگ اروپا را به خود اختصاص دادهاند و همردیف با خودروهای پلاگینهیبریدی با سهمی ۳۰ درصدی قرار گرفتهاند. البته خودروهای الکتریکی با سهمی ۲۷ درصدی چندان عقب نیستند. مدلهای بنزینی ۱۱ درصد و هیبریدهای معمولی ۱.۸ درصد از سهم بازار را تشکیل میدهند.
همچنین تقاضای بالایی برای نسخههای استیشن سری ۵، آئودی A6 و E کلاس وجود دارد و حدود ۶۰ درصد خریداران در آلمان نسخه استیشن را به سدان ترجیح میدهند. بهعنوانمثال، ۶۱ درصد از فروش بامو i5 به مدل تورینگ و ۸۲ درصد از فروش A6 e-tron به نسخه واگن اختصاص دارد درحالیکه برای مرسدس بنز E کلاس، فروش نسخههای سدان و استیشن تقریباً نصف و نصف است.