
رئیس بوگاتی دلیل استفاده از پیشرانه تنفس طبیعی در توربیون را توضیح میدهد
بوگاتی توربیون، برخلاف شیرون که تکاملی از ویرون بود، یک تغییر بزرگ را نشان میدهد. این هایپرکار جدید موتور چهار توربوی W16 را کنار گذاشته و به یک پیشرانهٔ V16 تنفس طبیعی با حجم ۸.۳ لیتر مجهز شده است. این موتور که با همکاری کاسورث توسعه یافته، وزن بسیار سبکتری برابر با ۲۵۲ کیلوگرم دارد که ۴۲ درصد کمتر از قلب چهار توربوی ویرون است. مهندسان بوگاتی و کاسورث با حذف چهار توربوشارژر به کاهش وزن قابلتوجهی دست یافتند. مت ریمک، مدیرعامل بوگاتی-ریمک، در مصاحبه با تاپ گیر گفت که استفاده از توربوشارژر در سوپرکارهای هیبریدی را بیمعنی میداند. او معتقد است که بخش هیبریدی میتواند افت قدرت را جبران کند و مزایای الکتریکیسازی را ارائه دهد. توربیون مجهز به باتری ۲۴.۸ کیلووات ساعتی است که برد ۷۰ کیلومتری را بدون نیاز به موتور V16 فراهم میکند.
ریمک اظهار داشت:
من همه را راندهام و واقعاً نمیفهمم. چرا باید پیشرانه هیبریدی با موتور توربو داشت؟
حذف توربوها باعث کاهش ۶۰۰ اسب بخاری قدرت شد اما سه موتور الکتریکی با تولید ۸۰۰ اسب بخار این کمبود را جبران کرده و حتی فراتر رفتهاند. موتور بنزینی بهتنهایی ۱۰۰۰ اسب بخار تولید میکند و توربیون را قدرتمندتر و سبکتر از مدلهای قبلی کرده است. علاوه بر حذف توربوها، سیستم تعلیق جدید که با چاپ سهبعدی ساخته شده، ۴۵ درصد سبکتر است. وزن کل خودرو با تمام مایعات و مخزن سوخت تقریباً پر، کمتر از ۱۹۹۵ کیلوگرم است.
با وجود این گفتههای مت ریمک، در حال حاضر تمام سوپرکارهای هیبریدی از پیشرانههای توربو استفاده میکنند و فقط لامبورگینی روئلتو همچنان به موتور V12 تنفس طبیعی پایبند مانده است. مت ریمک احتمال تولید نسخهای از توربیون با موتور V16 تمام بنزینی را رد نکرده است. او همچنین به ایده سیستم هیبریدی کوچکتر فقط با یک موتور الکتریکی و حذف موتورهای جلو برای کاهش بیشتر وزن، فکر میکند. نسخه رودستر تقریباً تأیید شده و برنامههای بزرگی برای تولید ۲۵۰ دستگاه کوپه وجود دارد. تحویل مدل استاندارد از سال آینده آغاز میشود، اما ابتدا ۳۵ پروتوتایپ برای آزمایش ساخته خواهد شد. بوگاتی هماکنون مشغول تحویل آخرین دستگاههای بولاید و میسترال است که آخرین خودروهای مجهز به موتور W16 هستند.