
درگ نفسگیر کوروت ZR1 جدید با فراری SF90 و لامبورگینی روئلتو
فراری SF90 استراداله نتوانست در ۴۰۰ متر به کوروت برسد اما کوروت حتی از روئلتو با موتور V12 نیز پیشی گرفت. باید توجه داشت که رِوئلتو با ۱۰۱۵ اسب بخار و گشتاور خیرهکننده، قدرتمندتر از SF90 است. موتور ۶.۵ لیتری آن بهتنهایی ۷۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در سوی دیگر، فراری SF90 که بهزودی جایگزین میشود، با موتور V8 توئین توربو و مجموع ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت، هرگز خودروی کندی نیست. اگرچه کامیسا زمانهای دقیق مسابقه درگ کوروت C8 در برابر SF90 و رِوئلتو را اعلام نکرد، اما اعداد رقابت C8 در برابر C7 منتشر شد. با رانندگی رندی پوبست در کوروت ZR1 نسل قبلی (C7)، بهترین زمانها به ترتیب ۹.۸ و ۱۰.۸ ثانیه بودند. یک ثانیه سریعتر شدن کوروت C8 در ۴۰۰ متر نسبت به نسل قبلی خود واقعاً شگفتانگیز است.
کوروت ZR1 جدید با تایم ۹.۸ ثانیهای به سریعترین خودروی دیفرانسیل عقب در ۴۰۰ متر تبدیل شده که تاکنون توسط تیم هاگرتی آزمایش شده است. بااینحال، پرچمدار خانوادهٔ C8 حتی از این هم میتواند سریعتر باشد زیرا شورلت تایم رسمی ۹.۶ ثانیه را برای ۴۰۰ متر و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را ۲.۳ ثانیه اعلام کرده است. حداکثر سرعت این قاتل جدید سوپرکارها هم به ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت میرسد. همهٔ اینها به لطف نیروگاه ۵.۵ لیتری V8 توئین توربوی LT7 حاصل میشود که ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور که از بزرگترین توربوشارژرها در یک خودروی تولیدی بهره میبرد، شاهکاری مهندسی است.