
نکات بازاریابی محتوا برای کسبوکار خدماتی شما
هیچ یک،بازاریابی محتوا حتما باید یکی از تیرهای هدفگیری بازاریابی خدمات شما باشد. بازاریابی محتوا یک جزء مهم دنیای بازاریابی شده است. بر طبق مطالعه انجامشده توسط موسسه بازاریابی محتوا، 88 درصد از بازاریابان، امسال بازاریابی محتوا را به طرحهایشان اضافه کردهاند. اما بازاریابی محتوا چیست و چگونه میتوانید در بازاریابی آنلاین خدماتتان از آن استفاده کنید؟بازاریابی محتوا نوعی بازاریابی است که تولید و اشتراک موارد آنلاین مانند ویدئو، مقالات، وبلاگها و پستهای شبکههای اجتماعی را در برمیگیرد و با انواع دیگر بازاریابی متفاوت است زیرا به صراحت یک برند را تبلیغ نمیکند، بلکه در عوض علاقه به یک محصول یا خدمت را با محتوای آگاهیدهنده و مفید طراحیشده برمیانگیزد و خبرگی شما را برجسته و مشکل را حل میکند.این محتوا میتواند شامل مقالات وبلاگ، پستهای شبکههای اجتماعی، مقالات سفید، مطالعات موردی، ویدئوها و… باشد.
چرا بازاریابی محتوا برای فروش آنلاین خدمات بسیار موثر است؟
یک داستان بگویید. در بازاریابی محتوا، گفتن، فروش است. در این مورد، داستانگویی شما به روش درست به پرسشهای مخاطبان هدف پاسخ میدهد و به آنها نشان میدهد که شما و خدماتتان پاسخی به خواستههای آنها هستید.اعتبار کارشناستان را بسازید. همانطور که مردم به طور مثبت به بخش بازاریابی محتوای شما پاسخ میدهند، اعتماد به شما و برندتان نیز افزایش مییابد. در طول زمان، مردم شما را به عنوان یک کارشناس در زمینه یا تخصص شما میبینند. شما به یک منبع باارزش تبدیل میشوید و تعداد قابل توجهی از دنبالکنندگان شما مشتریان شما خواهند شد.تعامل ایجاد کنید. بخشهای مناسبی که خوانندگان شما را علاقهمند و جذب میکنند، اجزاي اصلی بازاریابی محتوا هستند. وقتی کسی به سوالی که شما در توئیتر پست کردید، یا به پست وبلاگ شما یا به یک سوال ایمیلشده پاسخ میدهد، این مشتری آیندهنگر تصمیم گرفته است تا با شما ارتباط بگیرد. این به شما فرصتی میدهد تا رابطه خود را با آنها تقویت کرده و در نهایت امیدوارانه به موفقیت فروش برسید.به چند روش نگاه کنید که شما میتوانید به کمک آنها از بازاریابی محتوا بر روی وبسایت خود استفاده کنید تا کسبوکار خدماتی خود را رشد دهید.با کمک محتوا یک مشکل را حل کنید. بازاریابی محتوا نسبت به اشکال دیگر بازاریابی نیاز به رفتار نرمتری دارد. شما هنوز هم میتوانید بفروشید، اما پیام شما باید مفیدتر از فروش Y باشد. چرا مردم خدمات شما را درخواست میکنند؟زیرا آنها یک مشکل دارند که تنها شما میتوانید آن را حل کنید. شما یک تامینکننده خدمات X,Y یا Z نیستید شما یک حلکننده مشکل هستید.برای مثال، اگر یک رزومهنویس باشید چه چیزی پیشنهاد میدهید؟ چه مشکلی را حل میکنید؟ شما فقط رزومه نمیفروشید. شما یک زندگی جدید را به کسی که میخواهد به یک حرفه جدید برسد میفروشید. مشکل آنها این است که از پیدانکردن یک شغل مناسب خسته شدهاند چون آنها برای زندهماندن به پول نیاز دارند.به مشکلاتی که شما با ارائه خدماتتان آنها را حل میکنید فکر کنید.
بازاریابی محتوا بازاریابی ویروسی است.
به طور عمده بازاریابی محتوا در ارتباط با اشتراکگذاری است. محتوای مفید، جالب و آگاهیدهندهای ایجاد کنید که بازدیدکنندگان شما بخواهند آنها را با دوستانشان به اشتراک بگذارند. از بازدیدکنندگان خود بخواهید که مطالب را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و این کار را با استفاده از دکمه اشتراکگذاری برای سایتهایی مانند فیسبوک و توئیتر انجام دهند. با این روش، پیامهای بازاریابی شما با توزیع وسیعتر خود به دست مخاطبان اصلیشان میرسند.
محتوا، فراتر از کلمات نوشته شده است.
مردم محتوای باارزش را با دوستان و همکاران حتی با اطلاعات بیشتری در مورد محصول یا خدمات به اشتراک میگذارند. بنابراین محتوا نوع بسیار ویروسی از بازاریابی است و بیشتر از پیامهای مستقیم فروش منتقل میشود. محتواها نباید یک مقاله، کتاب یا پست وبلاگ باشد. اگر شما ابزارها و اطلاعات فنی دارید میتوانید یک ویدئو تولید کنید، یک پادکست میزبانی کنید، یک وبینار اجرا کرده یا نمودارهایی که تخصص شما را برجسته میکند ایجاد کنید.پستکردن محتوای منظم و پویا از این دست، نه تنها وبسایت شما را با تشویق به بازدیدهای دوباره «ملموس» میکند بلکه آن را قابل نشر و بسیار محبوب خواهد کرد. در حقیقت، محتوای بصری 40 برابر بیشتر از محتواهای دیگر در شبکههای اجتماعی، اشتراکگذاری میشود و نمودارها به طور فعال توسط کاربران شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته میشوند.