
بازاریابی تصویری
هیچ یک،یکی از موثرترین استراتژیهای بازاریابی محتوا استفاده از ویدئو است. بیایید نگاهی به چگونگی استفاده از ویدئو در وبسایت خود برای عرضه خدمات خود بیندازیم. با توجه به سرعت بیشتر اینترنت، ویدئوی آنلاین در حال افزایش روزبهروز است. یوتیوبسایت اشتراکگذاری ویدئو، در حال حاضر یک میلیارد کاربر دارد یعنی تقریبا یکسوم افرادی که در اینترنت هستند از این سایت استفاده میکنند. بر طبق آمار، امروزه ویدئوی آنلاین 74 درصد ترافیک آنلاین را تشکیل میدهد. رسانه دیجیتال MWP میگوید: 55 درصد بازدیدکنندگان وبسایت هر روز ویدئوهای آنلاین را نگاه میکنند و 59 درصد مدیران توافق دارند که اگر متن و ویدئو هردو تحت یک عنوان در دسترس باشند احتمال انتخاب آن ویدئو بیشتر است. دلیل محبوبیت ویدئو ساده است. این به خاطر سبکهای مختلف یادگیری آن است. بعضی از مردم با خواندن بهتر یاد میگیرند، بعضیها با شنیدن و بعضیها با دیدن. ویدئو ترکیبی از همه اینهاست و سبکهای مختلف یادگیری را در یک ویدئو قرار میدهد.
ویدئو میتواند تصویر شما را نیز نشان دهد. این به بینندگان اجازه میدهد که یک شخص واقعی را پشت این کسبوکار ببینند و آنها را ترغیب به شناختن، دوستداشتن و اعتماد کند. فرض کنید شما یک طراح داخلی، نانوا، نویسنده رزومه، یا طراح جلد کتاب هستید و توانستهايد ویدئوی نکات طراحی، یک دستور غذای خوشمزه بدون گلوتن یا نحوه ساخت کتاب با استفاده از پاورپوینت را تولید و منتشر کنید. این کار تخصص شما را برجسته ميكند و مردم را به شناخت، دوستداشتن و اعتماد به شما میرساند. چنین ویدئوهایی همچنین به خاطر داشتن محتوای مفید از طریق رسانههای اجتماعی نیز به اشتراک گذاشته میشوند. بهترین قسمت این است که شما حتی مجبور نیستید در این ویدئوها ظاهر شوید. با استفاده از ضبط صدا و نرمافزار بر روی کامپیوتر خود میتوانید به راحتی صدای خود را ضبط کنید و مراحل نوشتن یک رزومه موثر را بگویید یا بینندگان را در نحوه ساخت یک جلد جذاب کتاب راهنمایی کنید.
یک نوع ویدئوی محبوب دیگر، لاگ یا بلاگ است که بسیار شبیه به یک پست نوشتهشده وبلاگ اما کوتاه است. تقریبا درباره هر چیزی که شما در یک پست نوشتهشده وبلاگ صحبت میکنید تا وقتی که آنها کوتاه هستند خوراک مطلوب برای یک بلاگ هستند.چیزهای باارزش ارائه دهید. هر ویدئویی که ایجاد میکنید باید چیزهای باارزشی را برای مشتریان آیندهنگر شما فراهم کند. هرگز ویدئوهایی را فقط به خاطر داشتن ویدئو بر روی سایت ایجاد نکنید.
یک CTA شامل کنید. شما میخواهید پس از اینکه مشتریانتان ویدئو را دیدند چه اتفاقی بیفتد؟ آیا میخواهید به عضویت خبرنامه شما در بیایند؟ آیا میخواهید آن را با دوستانشان به اشتراک بگذارند؟ از سایتتان بازدید کنند؟ هر کدام که باشد، از آنها درخواست کنید آن را انجام دهند. هرگز فکر نکنید که بازدیدکنندگانتان خود به خود مرحله بعدی را که آنها باید در رابطه با شما و کارتان انجام دهند میدانند. اگر ویدئو شما بر روی نحوه کمک به آنها متمرکز شده باشد آنها آن را انجام خواهند داد.
به ویدئوهای خود برچسب بزنید. لغات کلیدی مرتبط با عناوین و توضیحات ویدئوهای خود را در زمانی که آنها را بر روی سایتهایی مثل یوتیوب آپلود میکنید اضافه کنید تا کاربران بتوانند به راحتی آنها را پیدا کنند. به ویدئوهایتان به جای یک علامت عجیب و غریب کامپیوتری یک نام فایل توضیحی بدهید.URL یا نشانی اینترنتی خود را وارد کنید. مطمئن شوید که هر ویدئویی که شما تولید میکنید دارای URL است که مردم را به وبسایت شما هدایت میکند. این میتواند به راحتی با اکثر نرمافزارهای ویرایش فیلم انجام شود.
ویدئوها را بر روی سایت خود آپلود کنید. پس از آپلود ویدئوهای خود بر روی یوتیوب، حتما آن را بر روی وبسایت خود نیز پست کنید. این امر باعث میشود تا مشتریان بالقوه شما این ویدئوها را راحتتر پیدا کنند و دلیل خوبی برای نگهانداختن آنها به سایت شما باشد. زمانی که ویدئوی شما آپلود میشود، بر روی گزینه «اشتراکگذاری» در زیر ویدئوتان کلیک کنید و آن را کپی کرده و لینک آن را در سایت خود بچسبانید. اگر شما یک بلاگ بر روی سایت خود دارید این ویدئو را در آنجا نیز پست کنید.
آن را کوتاه و دوستداشتنی نگه دارید. مردمی که شما را نمیشناسند پای ویدئوی طولانی شما نمینشینند. ویدئوهای خود را کوتاه نگه دارید. معرفی خود را در کمتر از دو دقیقه انجام دهید. ویدئوهایی که آموزشی هستند میتوانند 5 تا 10 دقیقه یا حتی بیشتر باشند.