
راههای آسان برای تبلیغ کسبوکارتان
هیچ یک،من مطمئن هستم که برای شما پیش آمده است که در کارتان، کسانی از شما مشاوره بگیرند. کسانی مثل یک عضو خانواده، دوست، همسایه. من نمیدانم اما بارها این اتفاق برای من پیش آمده است که در زمینه بازاریابی و روابط عمومی از من مشاوره بخواهند. گاهی از صاحبان کسبوکاری که تعداد کمی کارمند دارند یعنی کارآفرینانی که نقشهای زیادی دارند به این سوالها میرسم. «چگونه میتوانم درباره شغلم تبلیغ کنم؟ چگونه آن را بدون صرف پول زیاد ترویج دهم؟»
ارائه یک محصول یا خدمات عالی بهترین استراتژی روابط عمومی است.
قبل از اینکه چند تاکتیک اجرای روابط عمومی خود را به اشتراک بگذارم، باید بگویم که همه تبلیغات در جهان بیفایده نخواهد بود. اطمینان پیدا کنید که محصول یا خدمات شما مفید هستند. نمایشی از مشتریان خوشحال که کسبوکار شما را تبلیغ میکنند موثرترین روابط عمومی است که هر شرکتی میتواند داشته باشد.
آخرین باری که این سوال «چگونه کارم را ترویج دهم؟» برایم ایجاد شد زمانی بود که برای دیدن بازی بیسبال پسرم به باشگاه رفته بودم کنارم مردی نشسته بود که او نیز پسرش در بازی شركت داشت. او یک حسابدار محلی بود. در ابتدا به او گفتم که اطلاعات بسیار زیاد و مفیدی به صورت آنلاین درباره روابط عمومی برای کارهای کوچکش وجود دارد. او گفت البته، و ادامه داد، «اما من فقط در حال دنبال کردن چند نکته هستم».مشاورههایی که در 5 دقیقه آخر بازی به این حسابدار دادم به شما خواهم گفت. خودم را به جای او گذاشتم، من اگر چیزی درباره روابط عمومی نمیدانستم، برای تبلیغ کار کوچکم چه میکردم؟
مشتریان، روزنامه رایگان در راهروی شما را میخوانند.
هنگامی که مردم کلمه «تبلیغ» را میشنوند معمولا به پوشش مطبوعات اشاره میکنند. یادآوری مثبت کسبوکارتان در تلویزیون فوقالعاده است. اما مشتریان شما احتمالا روزنامه محلی رایگان خود را میخوانند که هر هفته در راهروی شما انداختهشده است.
شما آن را میشناسید. من آن را خواندم. شما آن را خواندید. ما همه آن را خواندیم.
گام بعدی تعیین ارزش روابط عمومی کسبوکار شما است که برای خبرنگاران محلی شما جالب است. با یک خبرنگار خوب تماس بگیرید. خودتان را معرفی کنید و ایده خود را به اشتراک بگذارید. توسعه یک سیستم روابط عمومی، یک فرآيند ساخت و رشد روابط است. اگر یک بازارگرمی جواب ندهد، توقف کنید و دوباره و از زاویه دیگری تلاش کنید.
شبکه اجتماعی هنوز رسانه است.
باید در شبکههای اجتماعی فعال و باهوش باشید. از نام کامل یا نام شهر خود استفاده کنید و تخصص خود را مشخص کنید. اگر شما یک CPA یا یک حسابدار عمومی دارای مدرک هستید آن را به صفحه خود اضافه کنید. اگر شما مشتریان خود را دنبال کنید، ممکن است آنها نیز شما را دنبال کنند و پستهای شما را با دنبالکنندگانشان به اشتراک بگذارند.این جامعه شما، همسایگان و همه مشتریان بالقوه شما هستند. اگر شما با این جامعه ارتباط داشته باشید، طبیعتا مشتریان محلی، شما را پیدا خواهند کرد. و شما خواهید دید که مخاطبانتان زیاد شده و کار خود را به این شکل تبلیغ خواهید کرد.
چه کسی کلاه شما را میپوشد؟
به بازی بیسبال برگردیم. من از آن حسابدار این سوال را پرسیدم: آیا این مردی که کنار تو است یک نماینده بنگاه املاک است؟ به او نگاه کرد و گفت نمیدانم. به او گفتم به کلاه روی سرش نگاه کن. او یک کلاه بیسبال با لوگوی یک آژانس املاک محلی را پوشیده بود. اگر او نماینده آژانس املاک نباشد احتمالا صاحب این آژانس املاک را میشناسد. در بازاریابی به آن کالای تبلیغاتی میگویند. تیشرت و کلاه با نام شرکت شما روابط عمومی طلایی هستند. اینها میتوانند به مکانهای پرجمعیت تزریق شوند. شرکتهای بزرگ برای این کار از ورزشکاران حرفهای و ستارگان ورزشی به جای تابلوهای تبلیغاتی استفاده میکنند. در مورد کسبوکارهای کوچک شما، بهترین دوستان دوره دبیرستان شما به خوبی موثر هستند. این ما را به پایان بازی بیسبال میرساند. همانطور که با این حسابدار قدمزنان میرفتیم تا به پسرانمان تبریک بگوییم او شخصی را دید که یک کلاه با لوگوی یک شرکت محلی پوشیده بود. حسابدار لبخند زد و گفت «کالای تبلیغاتی». حالا او یک کارشناس است. شاید شما قبلا این تاکتیکها را تجربه کردهاید و موفق شدهاید. راههای تبلیغ کسبوکار پایان ندارند. مقالات آنلاین زیادی درباره روابط عمومی، بازاریابی و شبکههای اجتماعی وجود دارد. توصیه میکنم از آنها استفاده کنید. این را بدانید که بزرگترین روابط عمومی، مشتریان خوشحال هستند. این واقعیت را بپذیرید.