
قیمت بازار آزاد چانگان – اردیبهشت ۱۴۰۴ |
|||
برند | سال تولید | کارکرد(کیلومتر) | قیمت بازار(تومان) |
چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۳ | ۲۰۲۴ | صفر | ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۲ | ۲۰۲۳ | صفر | ۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۳ | ۲۰۲۳ | صفر | ۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
چانگان CS ۵۵ پلاس ۱.۵ لیتر توربو | ۲۰۲۴ | صفر | ۲,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
چانگان CS ۵۵ پلاس۱.۵ لیتر توربو | ۲۰۲۳ | صفر | ۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
مقایسه چانگان CS۳۵ با تیگو ۵
خوشبختانه در این دو خودرو اثری از موتورهای توربوشارژ پراستهلاک نیست و هر دو کراس اوور چینی از پیشرانههای تنفس طبیعی استفاده میکنند.تیگو ۵ IE با موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر خود قدرتی نزدیک به ۱۳۹ اسب بخار و ۱۸۲ نیوتنمتر گشتاور را از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT با ۷ دنده مصنوعی به چرخهای جلو منتقل میکند. شتاب صفر تا صد این خودرو حدود ۱۳ ثانیه بوده و میانگین مصرف سوخت آن در هر ۱۰۰ کیلومتر نزدیک به ۹ لیتر است.
اما چانگان CS۳۵ مونتاژی از یک موتور کوچکتر ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر استفاده میکند که قدرتی معادل ۱۲۳ اسب بخار و ۱۶۰ نیوتنمتر گشتاور را به کمک گیربکس اتوماتیک ۴ دنده معمولی به محور جلو انتقال میدهد. نتیجه بهکارگیری این موتور و گیربکس، شتاب صفر تا صد ۱۵ ثانیه بوده که از این جهت نسبت به حریف کندتر عمل میکند. اما مصرف سوخت آن از تیگو ۵ پایینتر و معادل ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. بنابراین، اگرچه تیگو ۵ هم شتاب چندان بالایی ندارد، اما نسبت به چانگان کمی سریعتر ظاهر میشود. با این حال، گیربکس CVT در تیگو ۵ ممکن است در طول زمان، استهلاک فنی و هزینههای نگهداری بیشتری نسبت به چانگان CS۳۵ داشته باشد. اما گیربکس ۴ دنده معمولی به همراه موتور کمحجمتر باعث میشود تا چانگان از این جهت دوام فنی بالاتری پیدا کند و هزینههای نگهداری و تعمیرات کمتری را به مالک تحمیل سازد.