
آنچه جواب میدهد
در این قسمت به آخرین مرحله از مراحل فرمول نوشتار هیپنوتیزمی میپردازیم.
مراحل اول این فرمول شامل این موارد بودند:
قصد، پژوهش، خلق و بازنویسی.
5- پنجمین و آخرین مرحله، آزمايشکردن، ارزیابیکردن و تربیت ذهن برای این کار است. باید بپذیرید که شما آنقدر باهوش نیستید که بدانید مردم چه میخواهند. نمیتوانید حدس بزنید. شما بهترین متنی را که میتوانید مینویسید، بازنویسی میکنید و آن را روانه بازار میکنید تا ببینید آیا مردم را ترغیب به خرید میکند یا نه.
آزمايشکردن خدای بازاریابی است. بدون آن، شما دارید در یک اتاق تاریک به کبوتری شلیک میکنید که در حال پرواز است. ممکن است تیرتان به چیزی برخورد کند، اما احتمالا آن هدف سقف یا دیوار خواهد بود.
امروزه با اینترنت کار آزمودن و سنجیدن آسان شده است. به سادگی میتوانید متن تبلیغاتی خود را به افرادی که در فهرست خود دارید ایمیل کنید، یا وبسایتی راهاندازی کنید یا از سرویس تبلیغاتی گوگل استفاده کنید. کاری که باید بکنید این است که ببینید متن شما در بازار چه تاثیری میگذارد.حالا همین جا چند روش را بنویسید که با آنها میتوانید متن خود را قبل از ارسال و انتشار بيازماييد.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
من هم برای نوشتن متنهای تبلیغاتی هیپنوتیزمی خودم از همین روش استفاده میکنم. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، در آن مهارت بیشتری پیدا میکنید.از آنجا که من الان حس اعترافکردن دارم، میخواهم یکی از بزرگترین رازهای خودم را افشا کنم…
راز چکلیست جادویی
در این قسمت به چکلیست کریستین گادفروی میپردازم و در مورد هر قسمت توضیح میدهم. این موضوع بسیار ارزشمند است. من برای تمام متنهای تبلیغاتی خودم از آن استفاده میکنم. ایده اصلی آن از کتاب مشهور گادفروی (که چاپ آن تمام شده است) به نام «چطور نامههایی بنویسیم که بفروشد» گرفته شده است. نکاتی که درباره هر بخش اضافه شدهاند، نظرات خودم هستند. این چکلیست شامل 21 مورد است که هشت مورد از آن را در این قسمت و بقیه را در قسمت بعد توضیح میدهم.
1- عنوان؛ این موضوع جدیدی نیست که عنوان یک متن تاثیر بسیار زیادی در فروش دارد و میتواند موفقیت یا شکست یک تبلیغ را تعیین کند. نکته مهم این است که اگر عنوان تبلیغ شما برای خواننده هدف، سود یا علاقهای ایجاد کند، احتمال خواندهشدن متنتان بسیار بالا میرود (البته فقط خواندهشدن، نه لزوما عملکردن به آن). اما اگر از یک عنوان ضعیف استفاده کنید، متن شما میمیرد. یک روش برای پیداکردن عنوان مناسب، استفاده از تکنیک طوفان مغزی است. بنشینید و 25 عنوان بنویسید. با این روش آن عنوانی را پیدا میکنید که قرار است برای شما فروش ایجاد کند.
2- طراحی ظاهری عنوان
فونت و طراحی فانتزی برای شما خواننده بیشتری را به ارمغان نمیآورد. تا حد امکان از طراحی و فونت ساده برای عنوان متن خود استفاده کنید. یک فونت ساده که به راحتی خوانده شود، کافی است. سعی نکنید در عنوان خود هنر به خرج بدهید.سادهترین و مستقیمترین حالت، بهترین است. باز هم پیرو حرفهایها باشید. مانند تبلیغنویسان حرفهای و مشهور از طراحی سادهای برای نوشتن عنوان متن خود استفاده کنید.
3- قول/ کنجکاوی
اگر عنوان متن شما بتواند حس کنجکاوی را در خواننده تحریک کند، شما برندهاید. همه عنوانهای خوب باید تحریککننده حس کنجکاوی باشند و در عین حال قول چیزی را بدهند که خواننده به دنبالش است (باز هم باید به خواننده خود فکر کنید). فکر میکنم حس کنجکاوی، تکنیک مورد علاقه من در نوشتار هیپنوتیزمی است، چون ذهن را آماده دریافت مطلب جدید میکند.وقتی از شما میپرسم نام خانوادگی مادر رئیس جمهور آمریکا چه بوده است؟، کلید کنجکاوی را در مغز شما میزنم و آن را فعال میکنم. این پرسش در ذهن شما میماند و تکرار میشود و به دنبال جوابش میگردید. ذهن شما به روی من باز میشود و میتوانم هر چه را میخواهم، در آن بکارم. نوشتار هیپنوتیزمی جذاب است، نه؟