
نگرش جدید در مدیریت ایرانخودرو، نگاهی اقتصادی و توسعهمحور است. خودروسازی و مشتقات آن، محور توسعه صنعتی کشور هستند و مدیریت بخش خصوصی در مسیر پرچالش فعلی برای توسعه صنعت موفق عمل خواهد کرد. این شرکت در طول سال با تلاش و زحمت کارکنان خود، موفق به تولید ۵۳۸ هزار و ۵۵۰ دستگاه خودرو شده است.
به گزارش هیچ یک ، اگر میخواهیم به جایی برسیم که دغدغه معیشت نداشته باشیم، باید به رشد اقتصادی دست یابیم و تولید ثروت کنیم، همانطور که مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید کردهاند.
اشتغال نهتنها درآمد ناخالص ملی را افزایش میدهد، بلکه با تولید کالا و ایجاد بهرهوری، به رشد اقتصادی کمک میکند. هرچه به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر حرکت کنیم، موفقتر خواهیم بود.نقش محوری صنعت خودرو در اقتصاد کشور و خودروسازی لوکوموتیو صنعت است و ۶۰ صنعت دیگر به آن وابسته هستند. بزرگترین خریدار فولاد در کشور نیز صنعت خودروسازی است.
زمان، ایرانخودرو بهتر از امروز عمل میکرد. حتی خودروسازان چینی نیز توانایی تولید محصولی مانند سمند را نداشتند، اما متاسفانه اکنون ۱۵ سال در این صنعت عقبافتادگی داریم که باید با همکاری یکدیگر آن را جبران کنیم.
ایرانخودرو با بدهی ۲۷۰ هزار میلیارد تومانی و زیان انباشته ۱۴۳ هزار میلیارد تومانی مواجه است، این شرکت در شرایط فعلی نمیتواند بهراحتی سرپا بایستد. برنامههای واقعبینانهای تدوین کردهایم و از صبح روز ۱۸ بهمن کار خود را روی پروژههای اصلاحی و توسعهای آغاز کردهایم. مسیر پیشرو دشوار است و نیاز به جراحیهای اساسی در شرکتهای زیرمجموعه دارد. این روند اصلاحی ادامهدار خواهد بود. استفاده از نیروهای پاکدست و باسواد در راستای اهداف شرکت، مهم است مسیر اصلاحات در ایرانخودرو آغاز شده و امیدواریم با حمایت همهجانبه، بتوانیم اهداف تعیینشده را محقق کنیم.